سیاسی

رژیم صهیونیستی خواستار توقف تامین مالی سازمان ملل توسط امریکا شد

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواست تا در صورت تصویب قطعنامه‌ای برای اعطای عضویت کامل فلسطین، تامین مالی این سازمان را متوقف کند.

میدل ایست نیوز: گلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه از ایالات متحده خواست تا در صورت تصویب قطعنامه‌ای برای اعطای عضویت کامل فلسطین، تامین مالی این سازمان بین‌المللی و نهادهای آن را متوقف کند.

به گزارش «الشرق» به نقل از منابع مطبوعاتی عبری، اردان گفت که «پیش‌نویس قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به رسمیت شناختن شرایط عضویت کامل فلسطین در این سازمان است، بر خلاف منشور سازمان بین‌المللی است».

او گفت: «اگر این طرح تصویب شود، من انتظار دارم که ایالات متحده به طور کامل تامین مالی سازمان ملل متحد و نهادهای آن را متوقف کند» و اشاره کرد که «تصویب مجمع عمومی هیچ چیز را در عمل تغییر نخواهد داد».

این در حالی است که انتظار می‌رود روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد پیش‌نویس قطعنامه‌ای که واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد جهانی را به رسمیت می‌شناسد، رای‌گیری شود و توصیه شود که شورای امنیت «در مورد این موضوع تجدید نظر کند».

این رأی‌گیری در حکم نظرسنجی جهانی درباره میزان حمایت از فلسطینیان در پیشنهادی خواهد بود که ایالات متحده ماه گذشته در شورای امنیت وتو کرد.

دیپلمات‌ها میگویند مجمع عمومی سازمان ملل که ۱۹۳ عضو دارد، احتمالاً از پیشنهاد فلسطینیان حمایت خواهد کرد، اما پس از آنکه برخی دیپلمات‌ها در مورد متن فعلی ابراز نگرانی کردند و علاوه بر عضویت کامل، حقوق و امتیازات بیشتری به فلسطینیان اعطا کردند، تغییراتی در پیش‌نویس ایجاد خواهد شد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا