سیاسی

واکنش مصر به عملیات رژیم صهیونیستی در رفح

وزارت خارجه مصر سلطه رژیم صهیونیستی بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست برای مهار کردن بحران مداخله کند.

میدل ایست نیوز: مصر روز سه‌شنبه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و سیطره نیروهای این رژیم بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به شدت محکوم کرد.

به گزارش الاهرام، وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این تشدید تنش های خطرناک جان بیش از یک میلیون فلسطینی را که معیشت آنها به گذرگاه رفح وابسته است و این گذرگاه اصلی‌ترین شریان زندگی در نوار غزه و خروج امن مجروحان و بیماران و همچنین مکانی برای واردات کمک‌های بشردوستانه به برادران فلسطینی در نوار غزه محسوب می شود؛ به شدت تهدید می‌کند.

در همین حال، قاهره از رژیم صهیونیستی درخواست کرد حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهد و از سیاست رفتن به لبه پرتگاه که تاثیرات درازمدتی خواهد داشت، دوری کند چرا که این اقدامات، سرنوشت تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به یک آتش بس پایدار در داخل نوار غزه را به شدت تهدید می کند.

مصر همچنین مداخله همه طرف‌های بین‌المللی ذی نفوذ و اعمال فشارهای لازم برای کاهش بحران کنونی و فراهم کردن فرصت برای تلاش‌های دیپلماتیک و رساندن آنها به نتایج مطلوب را خواستار شد.

در همین ارتباط احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز روز سه شنبه تصریح کرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیامدهای منطقه‌ای بسیار منفی و خطرناکی در پی خواهد داشت.

صبح امروز، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که تانک‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه ورود به رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کردند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کنترل بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح را به صورت کامل به دست گرفته و عملیات «پاک‌سازی» منطقه را آغاز می‌کند.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات محدودی را علیه حماس در شرق رفح انجام داده است. مدت کوتاهی پس از صدور این بیانیه، تانک‌های اسرائیل به سمت رفح راه افتادند و چنان‌که یک مقام امنیتی فلسطینی و یک مقام مصری به «تایمز آو اسرائیل» گفته‌اند، به حدود 200 متری رفح رسیدند.

مقام مصری و امریکایی به این نشریه گفت که به نظر می‌آید عملیات محدود باشد و تل‌آویو به مقامات قاهره اطلاع داده که بعد از پایان این عملیات از منطقه عقب‌نشینی خواهد کرد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا