سیاسی

امیدواری امریکا به حل اختلافات باقی‌مانده رژیم صهیونیستی و حماس در مذاکرات قاهره

دو منبع مصری در قاهره، گفتند که امریکا بر این باور است که می‌توان بر اختلافات باقی‌مانده رژیم صهیونیستی و حماس در مذاکرات قاهره غلبه کرد.

میدل ایست نیوز: دو منبع مصری در قاهره، امروز چهارشنبه فاش کردند که امریکا بر این باور است که می‌توان بر اختلافات باقی‌مانده رژیم صهیونیستی و حماس در مذاکرات قاهره که به عنوان مذاکرات «آخرین فرصت» توصیف شده است، غلبه کرد.

به گزارش العربیه، این دو منبع مصری گفتند که هر پنج هیئت شرکت کننده در مذاکرات آتش‌بس دیروز، از حماس، رژیم صهیونیستی، امریکا، مصر و قطر در قاهره به ازسرگیری مذاکرات پاسخ مثبت دادند و انتظار می‌رود این دیدارها ادامه یابد.

همزمان با ادامه مذاکرات فشرده ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز از بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم» برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داد.

در همین حال یک منبع آگاه گفت که ویلیام برنز، رئیس سازمان «سیا»، روز چهارشنبه از قاهره به تل آویو سفر خواهد کرد تا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کند.

این همه در حالی است که حماس دوشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این گروه، در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر قطر و رئیس دستگاه امنیتی مصر پذیرش طرح آتش‌بس پیشنهادی مصر و قطر را به انان ابلاغ کرده است.

دولت رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد که هیأتی را اعزام خواهد کرد تا در مورد پیشنهاد آتش‌بس مورد قبول حماس در غزه که آن را «به دور از خواسته‌های اسرائیل» خواند، با هیات میانجی گفت‌وگو کنند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از جلسه کابینه جنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگرچه پیشنهاد حماس با خواسته‌های اساسی اسرائیل فاصله زیادی دارد، اسرائیل هیاتی اعزام خواهد کرد».

با آنکه حماس اعلام کرده که پیشنهاد آتش‌بس را پذیرفته اما اجرای توافق، منوط به موافقت تل آویو است.

نیروهای اسرائیلی، روز گذشته، معبر رفح واقع در جنوب غزه که یک گذرگاه حیاتی برای رساندن کمک به آوارگان فلسطینی است را تصرف کردند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا