اقتصادیسیاسی

برنامه عراق برای جهش در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

سخنگوی دولت عراق از اتخاذ تصمیم‌هایی خبر داد که موجب جهش در بخش سرمایه‌گذاری و اعطای ضمانت‌های حاکمیتی به سرمایه‌گذاران خواهد بود.

میدل ایست نیوز: سخنگوی دولت عراق از اتخاذ تصمیمات جدید با هدف حمایت از جابه‌جایی سرمایه عراق از طریق بخش خصوصی و ورود سرمایه‌ها و وجوه خارجی به منظور حمایت از فرآیند سرمایه‌گذاری در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، باسم العوادی گفت کار دولت در همه بخش‌ها به وضوح قابل مشاهده است و از ابتدای بودجه سال 2023، بیش از 20 تریلیون دینار صرف بودجه سرمایه‌گذاری و تحرک بخشی گسترده به سرمایه‌گذاری در عراق شده است.

وی افزود: دولت در طول یک سال و نیم مسئولیت خود تا کنون به دنبال ایجاد ثبات در عراق بوده است و این عامل برای به حرکت درآوردن چرخ سرمایه‌گذاری در عراق حائز اهمیت است زیرا کشور دارای ابعاد و جنبه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی و مالی است و هر جا که ثبات وجود داشته باشد، فضای دلگرم کننده‌ای برای سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت.

سخنگوی دولت عراق از اعطای تسهیلات و ضمانت‌های حاکمیتی برای سرمایه‌گذاران عراقی در داخل به ویژه در پروژه‌های کارخانه‌ای و آزمایشگاهی خبر داد که دولت عراق در زمینه انرژی، پتروشیمی و برخی محصولات کشاورزی و صنعتی به آن نیاز دارد.

العوادی خاطر نشان کرد: دولت با تدوین قوانین، دور شدن از روال عادی، حمایت از بخش خصوصی و گفت‌وگو با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای آمدن به عراق، بر اساس یک برنامه کاری منسجم از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به شکلی همه جانبه حمایت می‌کند. .

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا