خبر اولسیاسی

یک مقام اسرائیلی:
مذاکرات قاهره پایان یافت و عملیات رفح طبق برنامه پیش می‌رود

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که رژیم صهیونیستی به میانجی‌گران در مذاکرات آتش‌بس موارد مخالفت‌های خود با پیشنهاد حماس را ابلاغ کرده و این دوره از مذاکرات در قاهره را پایان یافته می‌داند.

میدل ایست نیوز: پس از آن‌که هیئت‌های مذاکره‌کننده حماس و رژیم صهیونیستی بعد‌از ظهر پنج‌شنبه پس از دو روز مذاکرات قاهره را ترک کردند یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که رژیم صهیونیستی به میانجی‌گران در مذاکرات آتش‌بس موارد مخالفت‌های خود با پیشنهاد حماس برای آزادی گروگان‌ها را ابلاغ کرده است و این دوره از مذاکرات در قاهره را پایان یافته می‌داند.

به گزارش العربیه به نقل از «رویترز» این مقام ارشد اسرائیلی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، مذاکرات قاهره را پایان یافته تلقی کرده و به عملیات نظامی خود در رفح طبق طرح‌ریزی‌های انجام شده ادامه می‌دهد.

این اظهارات مقام اسرائیلی پس از آن بیان می‌شود که شبکه خبری «قاهره» به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به سازمان اطلاعات مصر گزارش داد که تلاش‌ها برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها پس از بازگشت هیئت‌های حماس و اسرائیل از قاهره، ادامه خواهد یافت.

هیئت‌های حماس و رژیم صهیونیستی بعدازظهر روز گذشته قاهره را پس از دو روز مذاکرات برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس، ترک کردند.

این شبکه خبری به نقل از یک منبع بلندپایه مصری نوشت: «تلاش‌های مصر و سایر میانجی‌گران برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های دو طرف متخاصم ادامه دارد» تا بشود به آتش‌بس در نوار غزه دست یافت.

همزمان با اعلام پایان مذاکرات قاهره، یک مقام مصری به هیئت‌های مذاکره‌کننده درباره خطر تشدید مجدد تنش‌ها هشدار داده است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا