سیاسی

شکری: توافق‌نامه صلح میان قاهره و تل آویو، یک انتخاب راهبردی است

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که توافق‌نامه صلح میان مصر و اسرائیل، یک انتخاب راهبردی است و ستون اصلی برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه به شمار می‌آید.

میدل ایست نیوز: سامح شکری وزیر خارجه مصر، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که آیا قاهره، تشدید عملیات اسرائیل در رفح را نقض معاهده به شمار می‌آورد، اعلام کرد: «توافق‌نامه صلح میان مصر و اسرائیل، یک انتخاب راهبردی است که مصر آن را انتخاب کرد و ستون اصلی برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه به شمار می‌آید».

به گزارش «الخلیج آنلاین» شکری افزود: «این توافق‌نامه دارای سازوکارهایی برای مقابله با تخلفات هر کدام از طرفین است».

وی بار دیگر بر مخالفت مصر با حمله نظامی اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه تاکید کرد و نسبت به پیامد‌های این اقدام و «آسیب سنگین» آن به غیرنظامیان هشدار داد.

وزیر خارجه مصر به دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسیران در غزه برای مهار بحران و پیامد‌های آن نسبت به توسعه دامنه جنگ در منطقه اشاره کرد.

شکری در ادامه از تمام طرف‌ها خواستار شد تا برای دستیابی به آتش بس به علت اوضاع انسانی غیر قابل تحمل، با انعطاف‌پذیری مذاکره کنند.

وی خاطر نشان کرد که پیشنهادهای متعادلی وجود دارد که پاسخگوی اهداف اسرائیل و حماس است که برای دستیابی به آتش‌بس و مبادله اسیران، باید بر آن توافق صورت گیرد.

سه‌شنبه گذشته، رژیم صهیونیستی کنترل بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح را در اختیار گرفت.

دولت مصر می‌گوید که رژیم صهیونیستی ورود کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح به نوار غزه را متوقف کرده است.

بر اساس اعلام شبکه «القاهره الاخباریه»، روز شنبه، مصر به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامد‌های تداوم کنترل بر گذرگاه مرزی رفح، هشدار داد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا