اجتماعی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه پترای اردن و دانشگاه‌های اربیل

دانشگاه پترای اردن تفاهم‌نامه‌ای در زمینه آموزش عالی و پژوهش‌های علمی با دانشگاه‌های اربیل در اقلیم کردستان عراق امضا کرد.

میدل ایست نیوز: دانشگاه پترای اردن تفاهم نامه‌ای در زمینه همکاری‌های مختلف علمی و پژوهشی و تبادل اعضای هیات علمی و اعطای بورسیه به دانشجویان، با دانشگاه‌های مختلف اربیل در اقلیم کردستان به امضا رساند.

به گزارش نشریه اردنی«صوت عمان»، رامی عبدالرحیم، رئیس دانشگاه پترا، با هدف توسعه و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های آموزش عالی و تحقیقات علمی به عنوان بخشی از همکاری با عراق، تفاهم‌نامه‌های یکپارچه‌ای را با دانشگاه‌های اربیل به امضا رساند.

این تفاهم‌نامه‌ها بین دانشگاه پترای اردن با دانشگاه‌های صلاح الدین، دانشگاه علوم پزشکی تشک، دانشگاه فنی اربیل، دانشگاه جیهان، دانشگاه علوم پزشکی هولیر، دانشگاه نالج (دانش)، هیئت تخصصی پزشکی کردستان، دانشگاه لبنانی-فرانسوی، دانشگاه سوران، دانشگاه بین‌المللی اربیل، دانشگاه کویه، دانشگاه بیان، دانشگاه کردستان-هولیر و دانشگاه کاتولیک در اربیل به امضا رسیده است.

این اسناد با حضور رامی عبدالرحیم رئیس دانشگاه پترای اردن در فعالیت‌های مجمع آموزش عالی اردن – کردستان در شهر اربیل پایتخت اقلیم کردستان و با حضور مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم امضا شد.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه در واقع هسته کار مشترک برای تبادل اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، تشویق مبادله هیأت‌های علمی و آموزشی و به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه‌های علمی، فنی و اداری در مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خواهد بود و تبادل بورسیه‌های تحصیلی بین دو طرف در برنامه‌ها و گرایش‌های مختلف دانشگاهی را نیز شامل خواهد شد.

منبع
صوت عمان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا