اجتماعیاقتصادی

تکمیل نخستین مرحله احداث فرودگاه بین المللی الانبار

استانداری الانبار در غرب عراق اعلام کرد که نخستین مرحله احداث فرودگاه بین المللی الانبار به پایان رسیده است.

میدل ایست نیوز: واحد رسانه و ارتباط دولتی استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد که نخستین مرحله از احداث فرودگاه بین المللی الانبار انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، باسم الانباری، مدیر واحد رسانه و ارتباط دولتی استانداری الانبار گفت که نخستین مرحله احداث فرودگاه بین المللی الانبار شامل آماده سازی موقعیت فرودگاه و حفاظت از آن انجام شد.

وی توضیح داد که یک حصار امنیتی بتنی در اطراف فرودگاه و سیم خاردار کشیده شد و یک جاده داخلی در اطراف آن به طول 17 کیلومتر احداث شد.

الانبار با اشاره به احداث 32 برج برای دیده‌بانی اطراف فرودگاه، از ساخت کانالی بتنی شامل نگهدارنده کابل‌های برق و جریان ضعیف به طول 17 کیلومتر خبر داد و گفت که نخستین مرحله از ساخت فرودگاه 100 درصد تکمیل شد.

وی تصریح کرد که مرحله دوم شامل ایجاد میدان هوایی، احداث باند اصلی فرودگاه، باند دوم و خروجی‌های سریع و پارکینگ هواپیما برای هواپیماهای مسافربری و باربری علاوه بر زیرساخت‌ها و پروژه‌های هدایت آب باران می‌شود.

مدیر بخش رسانه و ارتباط دولتی استانداری الانبار گفت که این مرحله مهم و اساسی است چرا که به طور مستقیم به ترافیک هوایی کمک می کند.

وی اشاره کرد که مساحت کلی فرودگاه حدود 1500 هکتار است و فرصت شغلی برای دست کم 500 نفر در تخصص های مختلف فراهم می کند و در صورت توسعه فرودگاه در آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا