اقتصادی

رشد سرمایه‌گذاری خارجی در بخش املاک و مستغلات عربستان سعودی

بخش املاک و مستغلات عربستان سعودی با مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های فراوان شرکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، شاهد رشد چشمگیری بوده است.

میدل ایست نیوز: بخش املاک و مستغلات عربستان سعودی همزمان با تحولات شتابان در این بخش، از طریق مشارکت و سرمایه گذاری‌های فراوان شرکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، شاهد رشد چشمگیری بوده است.

به گزارش الخلیج آنلاین، شرکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شروع به مشارکت برای توسعه پروژه‌های مسکونی بزرگ در عربستان سعودی کرده‌اند و شرکت ملی مسکن عربستان (NHC) مدیریت این توسعه و پیشرفت را بر عهده گرفته است.

این شرکت، همکاری‌های متعددی را در پروژه‌های بزرگ خود با شرکت‌هایی از چندین کشور آغاز کرده است که آخرین آن امضای پنج قرارداد با شرکت‌های چینی به ارزش بیش از ۵۳۰ میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که نخستین قرار داد این شرکت با گروه ساختمانی «سیتیک» چین به منظور احداث یک شهر صنعتی و مناطق لجستیک شامل ۱۲ کارخانه برای ایمن‌سازی زنجیره تامین پروژه‌های شرکت ملی مسکن و همچنین قراردادهایی نیز برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف به امضا رسیده است.

این شرکت سعودی قراردادی را نیز با شرکت اسپانیایی «اورباس» متخصص در احداث زیر ساخت‌ها و و قراردادهای ساخت و ساز پایدار و توسعه املاک و انرژی‌های تجدیدپذیر، با هدف ایجاد نزید به ۶۰۰ واحد مسکونی در حومه الفرسان در شرق ریاض به ارزش تقریبی ۲۶۶ میلیون دلار در مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع به امضا رسانده است.

همچنین کار پروژه «بنان» با مشارکت «مسکن ملی» و گروه مصری طلعت مصطفی در حومه الفرسان آغاز شده است و طی آن ۲۷ هزار واحد مسکونی در مساحتی بالغ بر ۱۰ میلیون متر مربع ساخته خواهد شد که ۴۰ درصد آن به فضای سبز بسیار گسترده اختصاص خواهد داشت.

بازار املاک و مستغلات عربستان سعودی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در این کشور و شاهد رشد سریع و تحولات پی در پی است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا