اقتصادی

وزیر نفت عراق:
ظرفیت تولید نفت ما روزانه بیش از 5.5 میلیون بشکه است

وزیر نفت عراق ضمن اشاره به اهتمام کشورش به یکپارچگی اوپک، اعلام کرد که ظرفیت تولید نفت خام عراق روزانه بیش از 5.5 میلیون بشکه است.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق، اعلام کرد که ظرفیت تولید نفت خام کشور در حال حاضر، روزانه بیش از 5.5 میلیون بشکه است اما سهمی که برای عراق در اوپک تعیین شده، تنها روزانه 4 میلیون بشکه است و این کشور سهم واقعی خود در تولید نفت خام را دریافت نکرده است.

به گزارش «الشرق» عبدالغنی در حاشیه مزایده دولتی در بغداد برای واگذاری 29 پروژه میادین و بلوک‌های اکتشافی نفت و گاز، تاکید کرد که عراق با کشورهای عضو سازمان اوپک هماهنگی دارد و ما به طور کامل به وحدت و یکپارچی اوپک و ثبات نرخ جهانی نفت به گونه‌ای که به تولیدکننده، واردکننده و سرمایه گذار آن کمک کند، اهتمام داریم.

وی پیش از این از پایبندی عراق به توافق کاهش داوطلبانه تولید در سازمان اوپک خبر داد و افزود که عراق بر نقش خود در اوپک پلاس و التزام به توافق تاکید دارد.

وزیر نفت عراق تصریح کرد که آنچه به نقل از وی درباره عدم پایبندی عراق به کاهش داوطلبانه نفت گفته شده، دقیق نبوده است.

این در حالی است که قرار است وزیران نفت کشورهای اوپک پلاس اول ژوئن آینده در وین دیدار کنند و انتظار می‌رود که کاهش فعلی تولید خود را برای نیمه دوم سال نیز تمدید کنند.

بر اساس این گزارش مشخص نیست که آیا وزیر نفت عراق موضع خود را در نشست وین حفظ خواهد کرد یا خیر. یکی از نمایندگان اوپک گفت که چنین مواضعی قبل از برگزاری نشست، عادی به نظر می‌رسد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا