اجتماعیسیاسی

واکنش الازهر به اعلام حمایت مصر از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی

الازهر مصر از تصمیم قاهره برای حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: الازهر مصر از قصد قاهره برای حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین المللی دادگستری حمایت کرد.

به گزارش اسکای نیوز، در بیانیه الازهر آمده است که از تصمیم جمهوری مصر برای حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری استقبال می‌کند.

در این بیانیه، الازهر بر حمایت کامل خود از پیشگامی سیاسی مصر در این اقدام که شایسته جایگاه مصر و تاریخی طولانی و شرافتمندانه آن در چارچوب حمایت از مسئله فلسطین، احقاق حق فلسطینیان، ریشه‌کن کردن ظالمان متجاوز و تعالی موضع ملت مصر در حمایت از مقاومت برادرانش در نوار غزه تاکید کرد.

الازهر در این بیانیه از همه خواست حداکثر فشار سیاسی، جهانی و مردمی را برای توقف کشتار اعمال کنند و به محاصره سیاسی و اقتصادی و محاکمه رژیم صهیونیستی بابت جنایت های تروریستی‌اش به مدت بیش از 75 سال در حق ملت فلسطین و جلوگیری از جنایت های جدید که 24 ساعته و برای مدت بیش از 220 روز پیوسته ادامه دارد، بپردازند.

پیش از این و در روز گذشته وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قصد دارد رسما برای حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری وارد عمل شود.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا