سیاسی

وزاری خارجه مصر و امریکا پیامدهای امنیتی حمله به رفح را بررسی کردند

وزرای خارجه مصر و امریکا در تماسی تلفنی ابعاد عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را بررسی کردند و درباره خطرات امنیتی آن هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: وزیران خارجه مصر و امریکا در تماسی تلفنی خطرات امنیتی ناشی از تدوام عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به ویژه شهر رفح و تهدیدهای خطرناک آن برای ثبات منطقه را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، دو طرف در این تماس تلفنی بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌های مرزی به سمت غزه و ارسال کمک‌ها برای رفع نیازهای ساکنان این منطقه تاکید کردند.

احمد ابوزید، سخنگوی رسمی و مدیر بخش دیپلماسی عمومی در وزارت امور خارجه مصر، اعلام کرد امروز سیزدهم ماه مه آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی با سامح شکری همتای مصری خود اوضاع و تحولات نوار غزه را با یکدیگر بررسی کرد.

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر تصریح کرد، سامح شکری و همتای امریکایی خود ابعاد انسانی و امنیتی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه و کنترل این رژیم بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را به طور عمیق مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سامح شکری و همتای امریکایی خود در این تماس تلفنی درباره پیامد‌های وخیم انسانی بر بیش از 1.4 میلیون نفر جمعیت در پی بسته شدن گذرگاه رفح و تداوم تجاوزات دامنه دار رژیم صهیونیستی هشدار دادند و بر ضرورت فراهم کردن زمینه‌های دسترسی به کمک‌هایی که طی روزهای گذشته برای نوار غزه ارسال شده است، تاکید کردند.

ابوزید تاکید کرد وزیر خارجه مصر در این تماس تلفنی به همتای امریکایی خود در خصوص خطرات امنیتی جدی ناشی از تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ویژه در شهر رفح و تهدیدهای خطرناک آن برای ثبات منطقه هشدار داد و بر ضرورت بازگشایی گذرگاه‌های زمینی و ارائه کمک‌های بشردوستانه کافی برای رفع نیازی فوری ساکنان نوار غزه و همچنین مخالفت کامل با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود تاکید کرد.

در پایان این تماس تلفنی، هر دو وزیر توافق کردند به رایزنی و هماهنگی‌های نزدیک خود در خصوص تحولات کلی بحران در نوار غزه و حمایت از راهکارهای مهار پیامد‌های آن و جلوگیری از تشدید و گسترش خشونت‌ها به سایر نقاط منطقه ادامه دهند.

منبع
بیانیه وزارت خارجه مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا