سیاسی

گفت‌وگوی وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی امریکا با مقامات رژیم صهیونیستی درباره عملیات در رفح

وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی امریکا نگرانی‌های امریکا از عملیات زمینی در رفح را با وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در میان گذاشتند.

میدل ایست نیوز: ساعاتی پس از انتقادات صریح آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، از رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه، سخنگوی وزارت خارجه امریکا از مکالمه تلفنی او با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش «الجزیره» متیو میلر شامگاه یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بلینکن در گفت‌وگو با یوآو گالانت بر مخالفت ایالات متحده با عملیات نظامی گسترده در رفح تاکید کرده و خواستار افزایش مبادی ورودی به نوار غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی شده است.

وزیر خارجه امریکا همچنین تهدید کرده که در صورت اجرای عملیات زمینی برای حمله به رفح، دولت بایدن ممکن است جلو ارسال تسلیحات بیشتری را بگیرد.

همزمان کاخ سفید اعلام کرد که «جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی امریکا، در گفت‌وگوی تلفنی با «تساهی هنگبی» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، موضوع حمله گسترده به رفح را بررسی و نگرانی‌های رئیس جمهور امریکا درباره حمله زمینی به رفح را با وی در میان گذاشته است.

بر اساس این بیانیه، سولیوان بر پایبندی کامل کشورش به امنیت رژیم صهیونیستی و «شکست حماس» تأکید کرده است.

طرفین همچنین تلاش‌ها برای آزادسازی گروگان‌ها را بررسی کرده‌اند.

هنگبی در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرده که تل‌آویو ملاحظات امریکا را در نظر خواهند گرفت.

دولت جو بایدن هفته گذشته در اقدامی کم‌سابقه جلو ارسال یک محموله سلاح به ارتش رژیم صهیونیستی را گرفت.

آنتونی بلینکن روز یکشنبه در دو مصاحبه تلویزیونی با بیان اظهاراتی که از آن به عنوان «شدیدترین انتقادات علنی» دولت جو بایدن از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نام برده شده گفت که تاکتیک‌های اسرائیل «به تلفات وحشتناک غیرنظامیان بی‌گناه انجامیده» و در عین حال عاجز از آن بوده که رهبران حماس را از بین ببرد.

آنتونی بلینکن روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیز گفته بود که ارتش اسرائیل «طرح دقیقی» برای حفاظت از حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار غیرنظامی پناه گرفته در شهر رفح ارائه نداده است.

منبع
الجزیرهآناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا