اجتماعیاقتصادی

تعهد فنلاند به کمک برای حفاظت از تالاب‌های عراق

سفیر فنلاند در بغداد پس از آنکه از مناطق تالاب‌های مرکزی عراق دیدن کرد، متعهد شد که کشورش در حفاظت از تالاب‌های عراق همکاری کند.

میدل ایست نیوز: آنو ساریلا، سفیر فنلاند در بغداد، به حمایت و حفاظت از تالاب‌های جنوب عراق که در منطقه و جهان از لحاظ تنوع بیولوژیکی منحصر به فرد هستند، متعهد شد.

به گزارش «الصباح»، زینب الاسدی رئیس کمیسیون کشاورزی و آب و تالاب‌ها در شورای استانداری ذی قار، اعلام کرد که «ساریلا» و هیئت همراه وی، از مناطق تالاب‌های مرکزی در الفهود، المنار و الجبایش دیدن کرد و وعهده داد که از ساکنان این مناطق و پرورش دهندگان گاومیش که طی سال‌های گذشته از کمبود آب رنج می‌بردند، حمایت کند.

الاسدی تصریح کرد که سفیر فنلاند در بغداد، از چندین طرح با هدف ایجاد اشتغال برای ساکنان این مناطق با همکاری دولت فنلاند خبر داد.

وی افزود که حمایت فنلاند شامل جوانب دیگری هم می‌شود که بارزترین آنها پروژه‌هایی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در تالاب هاست که موجب کوچ ساکنان آن شده است.

مسئول مذکور ادامه داد که فنلاند در مجامع بین‌المللی، حمایت کامل خود برای محافظت تالاب‌ها که در 9  سال گذشته به فهرست میراث جهانی پیوست، ابراز کرده و با قدرت در کنار دولت عراق ایستاده و کشورهای دارای منابع آبی را مسئول حفاظت از تالاب‌های جنوب عراق دانسته است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا