اقتصادیسیاسی

تاکید رشید بر اهمیت تقویت روابط میان عراق و بانک جهانی

رئیس جمهور عراق در دیدار معاون بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا بر اهمیت تقویت روابط میان عراق و بانک جهانی تاکید و به ضرورت اقدام برای تحکیم همکاری و هماهنگی مشترک اشاره کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق، امروز چهارشنبه (15 مه)، در کاخ السلام در بغداد، از عثمان دیون معاون بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط میان عراق و بانک جهانی تاکید و به ضرورت اقدام برای تحکیم همکاری و هماهنگی مشترک در بخش مالی، پولی و فنی که موجب تقویت اقتصاد عراق می‌شود، اشاره کرد.

وی گفت که عراق در برابر مرحله و افق‌های جدیدی از رشد و توسعه اقتصادی قرار دارد و برنامه‌های هیئت دولت شامل اجرای پروژه‌های سازندگی، بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها است.

رئیس جمهور عراق ضمن اشاره به اینکه عراق دارای منابع انسانی، شایستگی‌ها و تخصص‌های بسیاری است، تاکید کرد که اولیت ما تحکیم امنیت و ثبات در کشور است چرا که این امر آغازی برای دستیابی به توسعه همه جانبه، پیشرفت اقتصاد و سرمایه گذاری و انجام پروژه‌های راهبردی به شمار می‌آید که به شهروندان و بهبود اوضاع معیشتی آن‌ها کمک می‌کند.

از طرفی دیگر دیون از سفر به عراق و آگاهی مستقیم از اوضاع عراق ابراز خوشنودی کرد و پیشرفت انجام شده در عراق را ستود و به بررسی فعالیت‌های بانک جهانی در بغداد در حوزه‌های آب، انرژی و کاهش بیکاری پرداخت.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا