خبر اولسیاسی

حماس هرگونه ارتباط با قاچاق سلاح به اردن را تکذیب کرد

منابع خبری در حالی از خنثی شدن یک عملیات قاچاق سلاح برای مخالفان حکومت سلطنتی اردن و نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی اخوان الملسمین و جنبش حماس خبر داده اند که جنبش حماس با رد این اتهام بر عدم مداخله خود در امور داخلی کشورها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: دو منبع آگاه اردنی اعلام کردند امان یک توطئه مشکوک به قاچاق سلاح به خاک خویش را برای مخالفان حکومت سلطنتی اردن با هدف انجام اقدامات خرابکارانه خنثی کرد.

به گزارش الحره، این منابع افزودند: این سلاح‌ها توسط گروه‌هایی مستقر در سوریه وابسته به جماعت اخوان المسلمین قاچاق شده است که با جنبش حماس نیز در ارتباط هستند.

این دو منبع اردنی که خواستند نامشان فاش نشود، از افشای اقدامات خرابکارانه‌ای که در حال برنامه‌‌ریزی بود خودداری و در عین حال اشاره کردند که تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

آنها تصریح کردند: این توطئه با هدف بی‌ثبات کردن اردن صورت گرفته است که قابلیت تبدیل شدن به نقطه تنش منطقه‌ای در بحران غزه را دارد و میزبان یک پایگاه نظامی امریکایی است و با فلسطین اشغالی و همچنین سوریه و عراق که گروه‌های هم‌پیمان ایران نیز در این کشورها حضور دارند، مرز مشترک دارد.

این منابع با اشاره به برخی سلاح‌های کشف شده عنوان کردند: اغلب جریان و سرازیر شدن مخفیانه سلاح به اردن با هدف هدایت آنها به اراضی فلسطینی در کرانه باختری اشغالی صورت می‌گیرد.

بنا بر گزارش العربیه، این در حالی است که جنبش حماس هرگونه ارتباط با محموله تسلیحاتی کشف شده را تکذیب و تاکید کرده است ما هیچ گونه ارتباطی با طرح خرابکارانه‌ای  که اردن را هدف قرار داده است؛ نداشته‌ایم.

جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هیچ ارتباطی با اقدامات خرابکارانه در هدف قرار دادن اردن ندارد و در امور داخلی کشورها مداخله نمی کند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا