سیاسی

رایزنی فؤاد حسین با وزرای خارجه کویت، یمن و مصر درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه

وزیر خارجه عراق در منامه با وزرای خارجه کویت، یمن و مصر دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت آن و مسائل منطقه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در منامه با علی عبدالله علی الیحیا، وزیر خارجه کویت دیدار و گفت وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، دو طرف روابط دوجانبه و راه های تقویت آن از طریق ترسیم یک استراتژی برای چارچوب بندی این روابط به سمت تحقق آرمان های مشترک را بررسی کردند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که اجلاس آتی سران اتحادیه عرب در بغداد برگزار می شود و بازتاب مثبتی بر روابط عراق با برادران عرب خود خواهد داشت.

از طرف دیگر وزیر خارجه کویت پروژه جاده توسعه که از پروژه های اقتصادی موفق و مهم است را تحسین کرد.

وی سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن را نیز تحسین و آن را سفر تاریخی توصیف کرد چرا که استراتژی جدیدی برای موفقیت مذاکرات بین عراق و امریکا به شمار می رود.

وزیر خارجه کویت تاکید کرد که ثبات عراق ثبات کویت و منطقه است.

دیدار فؤاد حسین با وزیر خارجه یمن

از طرفی دیگر وزیر خارجه عراق با شائع الزندانی، وزیر خارجه یمن دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه و مسائل منطقه ای دارای اهمیت مشترک رایزنی کرد.

وی بر عمق روابط برادرانه میان عراق و یمن تاکید و آمادگی عراق برای ارائه هرگونه حمایت در راستای تقویت ثبات و صلح در یمن را اعلام کرد.

وزیر خارجه یمن نیز تاکید کرد که یمن و عراق از پایه های امنیت ملی عربی هستند و ثبات آنها به صورت مثبت بر امنیت و ثبات منطقه تاثیر می گذارد.

گفت وگوی وزیر خارجه عراق با همتای مصری خود

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز دیدار و درباره روابط دوجانبه رایزنی کرد.

دو طرف بر لزوم برگزاری کمیته عالی مشترک عراق و مصر در اسرع وقت تاکید کردند.

وزرای خارجه عراق و مصر ضمن تاکید بر اینکه روابط عراق و مصر، روابط در سطح جهان عرب را ساماندهی می کند، اشاره کردند که روابط دو کشور به طور قابل توجهی در سطوح مختلف پیشرفت کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا