اقتصادی

نرخ تورم 1.6 درصدی در عربستان در ماه آوریل

اداره کل آمار عربستان سعودی، نرخ تورم سالانه در این کشور در ماه آوریل را 1.6 درصد اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: با وجود افزایش اجاره بها و مواد غذایی و خدمات بخش آموزش در عربستان سعودی، اما نرخ تورم سالانه در ماه آوریل در این کشور  در عدد 1.6 درصد تثبیت شد.

به گزارش بلومبرگ، نرخ افزایش قیمت مصرف کننده در ماه مارس نیز پس از آنکه در شش ماه گذشته به بالاترین نرخ رسیده بود؛ تقریباً همین میزان را به ثبت رساند.

این منبع افزود: اجاره واقعی مسکن نیز که حدود یک پنجم شاخص قیمت مصرف کننده را به خود اختصاص داده است، به میزان 10.4 درصد افزایش یافت که در واقع همان میزان افزایشی بود که در دو ماه قبل نیز مشاهده شده بود ضمن آنکه اجاره مسکن تحت تاثیر افزایش 9.4 درصدی قیمت اجاره ویلا قرار داشته است.

اداره کل آمار عربستان در باره داده های قیمت مصرف کننده در ماه آوریل اعلام کرد، مواد غذایی و آشامیدنی 0.8 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است

در همین حال هزینه رستوران ها و هتل ها در مقایسه با افزایش 2.37 درصدی در ماه قبل، 2 درصد افزایش داشته است در حالیکه قیمت ها در بخش حمل و نقل در مقایسه با افزایش 4.31 درصدی ماه قبل 1.6 درصد کاهش یافت. از سوی دیگر در بخش مخابرات نیز قیمت ها حدود 1.8 درصد کاهش داشته است .

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا