سیاسی

دیدار رشید با نخست وزیر کویت، پادشاه بحرین و رئیس جمهور سوریه

رئیس جمهور عراق در حاشیه اجلاس منامه با نخست وزیر کویت، پادشاه بحرین و رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو  و بر اهمیت اتخاذ موضع هماهنگ در مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید روز پنجشنبه در دیدار با نخست وزیر کویت بر اهمیت هماهنگی بین دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عبداللطیف جمال رشید در گفت‌وگو با احمد العبدالله الصباح نخست وزیر کویت در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی در بحرین مسائل منطقه و جهان را بررسی کردند.

در این دیدار که فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، عبدالله علی همتای کویتی وی، انورعلی وزیر دارایی و تعدادی از مقامات عراقی و کویتی حضور داشتند؛ تحولات و اوضاع منطقه به ویژه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف تلاش‌های مشترک در این زمینه و همچنین ماهیت روابط دو کشور و راه‌های ارتقای آن را به گونه‌ای که در راستای خواسته‌ها و آرزوهای دو ملت برادر باشد؛ بررسی کردند.

رئیس جمهور عراق بر لزوم مسئولیت‌پذیری جامعه بین المللی در یافتن راه حل برای مسئله فلسطین و تلاش برای پایان دادن به حملات علیه غیرنظامیان و فراهم کردن زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

وی با تأکید بر اهمیت هماهنگی بین دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک، خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ صلح و گفت‌وگو برای حل منازعات و اختلافات به منظور دستیابی به توسعه و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه اولویت داده شود.

نخست وزیر کویت نیز تاکید کرد: این دیدار موجب افزایش همکاری‌های مثمر ثمر و سازنده دو کشور برادر و نمایانگر پافشاری آنها برای پیشبرد این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و در راستای تامین منافع مشترک و پیشرفت و رفاه دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور عراق در ادامه ملاقات‌ها و دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی در منامه در دیدار با شیخ حمد آل خلیفه پادشاه بحرین، بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات در منطقه و تلاش برای پایان دادن به درد و رنج مردم فلسطین تاکید کرد.

رشید و حمد بن عیسی آل خلیفه بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات در منطقه و تلاش برای پایان دادن به رنج مردم برادر فلسطین و اعطای حقوق مشروع آنها تاکید کردند و از جامعه بین المللی خواستند به مسئولیت های قانونی و اخلاقی در این زمینه از جمله توقف جنگ در نوار غزه عمل کند.

آل خلیفه نیز به نوبه خود به رئیس جمهور عراق  به خاطر میزبانی نشست آتی سران کشورهای عربی در بغداد تبریک گفت و برای عراق و مردم آن آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین با بشار اسد همتای سوری خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و هر دو طرف در این دیدار بر اهمیت تلاش‌ها به منظور خنثی کردن بحران‌ها، تلاش برای برقراری امنیت و ثبات و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و بر اساس اصل احترام به حاکمیت کشورها تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق نیز با تقدیر و تمجید از روابط دو کشور و همکاری‌های صورت گرفته در سطوح مختلف به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت مرزها، بر حمایت عراق از برقراری امنیت و ثبات در سوریه تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا