خبر اولسیاسی

اسماعیل هنیه:
رژیم صهیونیستی مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست کشاند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اصلاحات در پیشنهاد اخیر توسط رژیم صهیونیستی، مذاکرات درباره آتش بس و تبادل اسیران را به بن بست کشاند.

میدل ایست نیوز: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اعلام کرد: اصرار رژیم صهیونیستی بر انجام عملیات در رفح، جنوب نوار غزه سرنوشت مذاکرات را نامعلوم می‌گرداند.

به گزارش «الجزیره»، هنیه به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد روز نکبت گفت که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی برای روز بعد از جنگ در نوار غزه، تصمیم خواهند گرفت.

وی افزود که اصلاحات در پیشنهاد اخیر توسط رژیم صهیونیستی، مذاکرات درباره آتش بس و تبادل اسیران را به بن بست کشاند.

این مقام مسئول تاکید کرد که واکنش حماس به تلاش‌های میانجیگران مصری و قطری برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران مثبت بوده است و این رژیم صهیونیستی است که جنگ غزه را ادامه می‌دهد و به سرنوشت اسیران خود توجهی ندارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود که موضع امریکا همچنان حمایت سیاسی از رژیم صهیونیستی و پوشش نسل کشی علیه ملت ما است.

هنیه ادامه داد که حماس به تلاش خود با گروه‌های مقاومت برای توقف جنگ در غزه ادامه می‌دهد. ما مطمئن هستیم که هر چقدر طول بکشد، دشمن شکست می‌خورد و از خاک ما خارج خواهد شد.

وی اعلام کرد که حماس و گردان القسام، شاخه نظامی این جنبش به وجود آمده‌اند که بمانند و حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی بر اساس منافع ملت فلسطین، برای روز بعد از جنگ در نوار غزه و اداره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تحولات اخیر در رفح اشاره و تاکید کرد که حماس با مصر بر سر ضرورت عقب نشینی فوری ارتش رژیم اشغالگر از گذرگاه رفح اتفاق نظر دارد و رژیم صهیونیستی حقی در اداره گذرگاه مرزی رفح را ندارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا