اجتماعیسیاسی

عراق و ترکیه در زمینه تبادل دانشجو و اعطای بورس تحصیلی همکاری می کنند

وزیر آموزش عالی عراق با رئیس دانشگاه آنکارا درباره تبادل بورس تحصیلی گفت‌وگو و از وی برای سفر به عراق دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق، ضمن دعوت از رئیس دانشگاه آنکارا برای سفر به عراق، با وی در خصوص تبادل دانشجو و اعطای بورسیه‌های تحصیلی گفت‌وگو کرد.

به گزارش الفرات نیوز، العبودی در دیدار با «نجدت اونووار» رئیس دانشگاه آنکارا در حضور ماجد اللجماوی سفیر عراق در آنکارا بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های علمی و دانشگاهی، توسعه مسیرهای تبادل علمی و فرهنگی و توانمندسازی دانشگاه‌های دو کشور با برنامه‌های دانشگاهی مورد علاقه مشترک تاکید کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده وزارت آموزش عالی عراق، العبودی خواستار تبلور مشارکت و همکاری بین مؤسسات آموزش عالی و تحقیقات علمی در دو کشور، تبادل بازدیدهای علمی، شرکت در کنفرانس‌ها، سمینارها و پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل بورسیه‌ها و توسعه برنامه‌های تحصیلی برای بورسیه‌های دکترا و فرصت‌های مطالعاتی شد.

رئیس دانشگاه آنکارا نیز تصریح کرد ترکیه و عراق دارای میراث فرهنگی و تمدنی ریشه دار و اصیل هستند که زمینه را برای مشارکت و همکاری بیشتر در همه زمینه ها به ویژه همکاری‌های علمی و فرهنگی فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: تبادل بورسیه‌ها برای دانشجویان هر دو طرف به تقویت روابط دوجانبه کمک خواهند کرد و ما از موسسات دولتی عراق برای ایجاد نزدیکی و دستیابی به نتایجی که در خدمت منافع دو کشور دوست باشد؛ تقدیر می کنیم.

منبع
الفرات نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا