سیاسی

درخواست امریکا از مصر و رژیم صهیونیستی برای حل اختلافات

سفیر امریکا در فلسطین اشغالی خواستار حل مشکلات و اختلافات میان رژیم صهیونیستی و مصر به ویژه در خصوص شهر رفح و آینده غزه شد.

میدل ایست نیوز: امریکا از رژیم صهیونیستی درخواست کرد اختلافات خود با مصر را حل و تعیین کند که چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد.

به گزارش الجزیره، امریکا روز جمعه با تاکید بر لزوم حل سریع اختلاف بین قاهره و تل آویو در مورد بحران در نوار غزه بار دیگر از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) درخواست کرد طرح خود را در خصوص نحوه حکمرانی در غزه بعد از جنگ، شفاف‌سازی کند.

جک لو سفیر امریکا در فلسطین اشغالی در مصاحبه با روزنامه هآرتص تصریح کرد: دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا ماه‌هاست که از اسرائیل خواسته است به این سوال پاسخ دهد که اگر بتواند حماس را سرنگون کند، چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد.

وی به توافق واشنگتن با تل آویو در مورد لزوم کنار گذاشتن حماس از حاکمیت غزه و عدم اشغال دائمی نوار غزه توسط ارتش اسرائیل اشاره کرد.

وی با اشاره به تنش‌هایی که بین مصر و اسرائیل پس از تسلط تل آویو بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح بوجود آمده است، گفت: مشخص شدن وضعیت گذرگاه رفح نشان از ضرورت پاسخ به این سوال است.

جک لو تاکید کرد: نمی‌خواهد وارد جزئیات راه‌حل‌های مشخص در رابطه با گذرگاه رفح شود، اما به دلیل اهمیت روابط اسرائیل و مصر و کمک‌های بشردوستانه، بر لزوم حل سریع اختلاف بین قاهره و تل‌آویو تاکید ویژه دارد.

وی همکاری بین اسرائیل و مصر را برای امنیت دو طرف و منطقه بسیار مهم دانست و افزود با توجه به وضعیت انسانی غزه، نیاز فوری به حل این موضوع وجود دارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا