اجتماعی

مرگ 5 نفر در عراق بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو

وزارت بهداشت عراق از مشاهده موارد ابتلای به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این کشور و مرگ 5 نفر بر اثر این بیماری خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق از ثبت 39 مورد تایید شده تب کریمه کنگو از ابتدای سال تا کنون و 5 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 39 مورد تایید شده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و 5 مورد فوتی ثبت شده است.

وی موارد ابتلا به این بیماری و تعداد فوتی‌ها را در استان ذی قار 12 مورد ابتلا به عفونت و دو مورد فوتی، استان نینوا 6 مورد ابتلا به عفونت و یک مورد فوتی، استان واسط 5 مورد ابتلا به عفونت ناشی از تب کریمه کنگو و در بغداد نیز 4 مورد ابتلا به عفونت اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: در استان بابل نیز 4 مورد ابتلا و یک مورد فوتی، در میسان 3 مورد ابتلا، در الرصافه بغداد 2 مورد ابتلا و یک مورد فوتی و در کرکوک، نجف اشرف و المثنی هر کدام یک مورد عفونت ناشی از این بیماری مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: هیچ مورد ابتلا یا فوتی در استان‌های بصره، کربلای معلا، دیالی، سلیمانیه، اربیل، دهوک و دیوانیه ثبت نشده است.

سیف البدر با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تمام تجهیزات و سالن‌های تشخیصی را برای جداسازی موارد مشکوک فراهم کرده است، خواستار توجه به علائم و مراجعه زودهنگام به مراکز بهداشتی برای تشخیص این بیماری شد و اعلام کرد این بیماری در مراحل اولیه شامل تب و درد در نواحی مختلف بدن است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا