سیاسی

نظامیان صهیونیست در نحوه رفتار با اسرای فلسطینی مرتکب جنایت جنگی شده‌اند

کارشناسان حقوقی بر این باورند انتشار عکس‌ها و تصاویر و فیلم‌های توهین‌آمیزی که نظامیان رژیم صهیونیستی از اسرای فلسطینی پخش می‌کنند؛ مصداق بارز جنایت جنگی است.

میدل ایست نیوز: کارشناسان حقوقی بر این باورند که طبق قوانین بین المللی سربازان رژیم صهیونیستی با انتشار عکس‌ها و فیلم‌های توهین‌آمیز از اسرای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی، مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

به گزارش الشرق الاوسط، ارتش رژیم صهیونیستی فیلم‌ها و عکس‌هایی را از بازداشت‌شدگان منتشر کرده است که پرچم‌های این رژیم را به دور اسرا پیچیده‌اند و آنها را نقش بر زمین کرده‌اند و این در حالی است که ارتش این رژیم گفته است سربازان در صورت بروز رفتار غیرقابل قبول تنبیه یا تعلیق خواهند شد.

به گزارش شبکه بی بی سی، این نقض‌ها و تخلفات در حالی صورت می‌گیرد که در قوانین بین المللی تصریح شده است که اسرا و بازداشت شدگان نباید مورد تحقیر بی‌مورد قرار گیرند، اما کارشناسان حقوق بشر به بی بی سی گفته‌اند که انتشار تصاویر بازداشت نشان می‌دهد که آنها به شدت تحقیر شده‌اند.

این نخستین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی فیلم و تصاویری از نحوه بازداشت افراد یا برخورد با اسرا منتشر می‌کند به طوریکه رسانه‌ها گزارش‌های زیادی را در مورد رفتار نادرست سربازان ارتش این رژیم در شبکه‌های اجتماعی در جریان جنگ غزه پس از 7 اکتبر رصد کرده‌اند.

بی بی سی در همین زمینه اعلام کرد الگوی رفتاری مشابهی را در کرانه باختری مشاهده کرد که نشان از افزایش شدید خشونت علیه فلسطینیان است.

«اوری گیواتی»، نظامی سابق رژیم صهیونیستی و سخنگوی سازمان موسوم به «شکستن سکوت» در این باره تصریح کرد، وقتی شنید اینگونه رفتارها و فعالیت‌ها ادامه دارد، شوکه نشد چرا که در واقع، گفتمان سیاسی راست افراطی بر مسند قدرت، چنین رفتارهایی را تشویق می‌کند.

وی افزود: نظامیان از جانب عالی‌ترین وزرای دولت بابت این رفتارها تشویق و حمایت می‌شوند. در فرهنگ حاکم بر ارتش وقتی صحبت از فلسطینی‌ها می‌شود، برداشت‌ها این است که آنها اصلا انسان نیستند و ارتش اینگونه به شما یاد می‌دهد که چگونه رفتار کنید.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌‌دهد نظامیان این رژیم شبانه وارد خانه‌ها می‌شوند و فلسطینی‌ها را دستگیر می کنند و اغلب چشم‌ها و دست و پاهای آنها را می‌بندند و از زنان وحشت زده در حالی که بدون حجاب هستند؛ عکس می‌گیرند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا