خبر اولسیاسی

پایان جلسه انتخاب رئیس مجلس عراق پس از ضرب و شتم میان نمایندگان

منابع خبری عراقی از تنش در جلسه مجلس عراق برای تصمیم گیری درباره برگزاری دور تازه رأی گیری به منظور انتخاب رئیس مجلس خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری عراقی از تنش در جلسه مجلس عراق برای تصمیم گیری درباره برگزاری دور تازه رأی گیری به منظور انتخاب رئیس مجلس خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، محسن المندلاوی، نایب رئیس مجلس عراق، زنگ حضور نمایندگان برای  رسمیت یافتن جلسه را به صدا درآورد اما نمایندگان حزب تقدم به ریاست محمد الحلبوسی در حال تلاش برای جلوگیری از ورود نمایندگان و عدم تکمیل حد نصاب بودند.

در پی این حوادث، درگیری‌هایی میان نمایندگان رخ داد که موجب مجروح شدن دست کم یک نماینده شد.

تصاویر منتشرشده نشان دهنده مجروح شدن «هیبت الحلبوسی» از سران ائتلاف تقدم است.

پس از آن نایب رئیس مجلس، جلسه را به زمانی دیگر موکول کرد و بدین ترتیب بار دیگر تلاش مجلس عراق برای انتخاب رئیس جدید ناکام ماند.

عصر امروز، دور اول رأی گیری برای انتخاب رئیس مجلس عراق بدون دستیابی هیچ یک از نامزدها به رأی اکثریت مطلق پایان یافت.

جلسه مجلس با 285 نماینده تشکیل شد و در دور اول سالم العیساوی 158 رأی و محمود المشهدانی (نامزد ائتلاف تقدم) 137 رأی به دست آوردند که به معنای ناکامی هردوی آنها در کسب اکثریت مطلق آرا یعنی نصف به علاوه یک است.

این جلسه با نیم ساعت تاخیر و با حضور 285 نماینده آغاز شد که طی آن سالم العیساوی، طلال الزوبعی، عامر عبدالجبار و محمود المشهدانی چهار نفری بودند که برای ریاست مجلس نامزد شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا