سیاسی

ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق درخصوص حادثه سقوط بالگرد رئیسی

رئیس جمهور عراق نسبت به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران و همراهان او ابراز نگرانی بسیار کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق اعلام کرد که اخبار حادثه بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان او را با نگرانی بسیار دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، رشید گفت که در تماس تلفنی با محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد که برای اطلاع از آخرین تحولات حادثه در تهران حضور دارد، گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهور عراق در این تماس بر حمایت عراق و همه تلاش های ممکن برای ارائه کمک در عملیات جست وجو تاکید کرد.

پیش از این محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، به وزارت کشور، هلال احمر عراق و طرف های مرتبط برای ارائه امکانات موجود به جمهوری اسلامی ایران برای یافتن بالگرد رئیسی که در شمال ایران ناپدیده شده، دستور داد.

بعد از ظهر امروز یکشنبه رسانه‌های ایرانی خبر دادند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران دچار سانحه شده است.

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در استان آذربایجان شرقی (شمال غرب ایران) دچار سانحه شده و برخی همراهان رئیس جمهور ایران در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند.

آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده‌ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند اما به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دستور داد که از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش استفاده شود.

وزیر بهداشت ایران نیز گفت: منطقه شدیداً مه‌آلود است و همین مسأله کار جست‌وجو را سخت کرده است همه امکانات درمانی را در منطقه حادثه مستقر کردیم و امیدواریم بعد از پیداشدن هلی‌کوپتر بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کنیم.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا