سیاسی

الصفدی: اوضاع غزه همچنان فاجعه بار است/به حمایت خود از اونروا ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطنی اوضاع غزه را فاجعه بار خواند و بر حمایت خود از اونروا تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن، امروز یکشنبه (19 مه) گفت که با جود شرایط جنگ در نوار غزه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطنی (اونروا) به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش «اسپوتنیک»، الصفدی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فیلیپ لازارینی رئیس اونروا، بر حمایت پایدار خود از اونروا تاکید کرد و این سازمان را بدون جایگزین خواند.

وی افزود که اتهام‌ها علیه اونروا نادرست بود و تلاش برای نابودی آن از لحاظ سیاسی با شکست رو به رو شد.

وزیر خارجه اردن در ادامه گفت که تحقیق کمیته مستقل درباره اونروا بر پایبندی این سازمان به اصول حرفه‌ای، اخلاقی، منشور‌ها و مقررات سازمان ملل تاکید دارد.

الصفدی خاطرنشان کرد که با وجود تمام فشارها، اونروا در انجام نقش خود مستمر است و تمام تلاش خود را برای کمک رسانی به 2.3 میلیون فلسطینی که در حال حاضر از این جنگ وحشیانه و پیامد‌های غیر انسانی آن از کشتار، فقدان غذا، دارو، درمان و آموزش رنج می‌برند، انجام می‌دهد.

وی ادامه داد که اردن پیش از این در کنار این سازمان ایستاده بود و به موضع خود ادامه می‌دهد. وجود این سازمان حق است و نمی‌توان از آن بی‌نیاز شد و هیچ طرف دیگری را جایگزین آن کرد.

وزیر خارجه اردن بیان کرد که اونروا همچنان با چالش‌های مالی زیادی رو به رو است چرا که 16 کشور پس از این تهمت‌ها حمایت مالی خود از اونروا را متوقف و در حال حاضر 14 کشور حمایت خود را از این آژانس اعلام کردند.

الصفدی تاکید کرد که پیش از 7 اکتبر، حمایت از اونروا برای اردن اولویت بود و این موضع اردن، ثابت و پایدار است.

از طرف دیگر لازارینی گفت که کمک‌ها به سختی وارد نوار غزه می‌شود.

وی افزود با وجود درخواست‌های جهانی برای عدم حمله به رفح، یورش به این شهر در 6 مه آغاز شد و نیمی از ساکنان آن به اجبار آواره شدند.

رئیس اونروا اشاره کرد که گذرگاه کرم ابو سالم و رفح، دو گذرگاه اصلی جنوب نوار غزه، به منطقه درگیری و جنگ تبدیل شدند و در حال حاضر گذرگاهی برای انتقال کمک‌ها از طریق مرز‌ها وجود ندارد.

لازارینی همچنین به قربانی شدن 198 تن از کارمندان اونروا، ویرانی کامل و جزئی 160 مرکز آن، دستگیری و شکنجه کارمندان و اعتراف اجباری آن‌ها به جنایت‌هایی که مرتکب آن نشدند، اشاره کرد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا