خبر اولسیاسی

اخبار لحظه به لحظه
بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران دچار سانحه شد

رسانه‌های ایرانی خبر دادند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران دچار سانحه شده است.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های ایرانی خبر دادند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران دچار سانحه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در استان آذربایجان شرقی (شمال غرب ایران) دچار سانحه شده است.

برخی همراهان رئیس جمهور ایران در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند.

در این کاروان، 3 بالگرد حضور داشته‌اند که 2 بالگرد که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.

شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده‌ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

افراد محلی می‌گویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شد

همچنین بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران در این‌باره گفت: به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و … به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.

محمودی با بیان اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم، گفت:‌ گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

خبرگزاری ایرنا نیز نوشت: ۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب به ویژه مه شدید، عملیات جست‌وجو و نجات زمانبر خواهد بود.

جنگل دیزمار، محل دقیق وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران اعلام شده است.

وزیر کشور ایران: با توجه به نامناسب بودن هوا، ممکن است عملیات جست‌وجو زمان ببرد

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران نیز توضیحاتی درباره حادثه برای بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: گروه‌های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکتند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است زمان ببرد تا به منطقه برسند کارها در دست کنترل است گروه‌های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وزیر کشور ایران تصریح کرد: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دستور داد که از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش استفاده شود.

وزیر بهداشت ایران نیز گفت: منطقه شدیداً مه‌آلود است و همین مسأله کار جست‌وجو را سخت کرده است همه امکانات درمانی را در منطقه حادثه مستقر کردیم و امیدواریم بعد از پیداشدن هلی‌کوپتر بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کنیم.

واکنش رهبر ایران

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، نسبت به حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور ایران و همراهان او ابراز تاثر کردند.

براساس سایت اخبار رهبر ایران، وی گفت: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه

سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد که ایران از طریق وزارت خارجه درخواست بالگرد جستجو و نجات دید در شب از کشورمان داشت که اعزام شد.

این سازمان ادامه داد: ۳۲ پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و ۶ وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان و ارزروم AFAD ما برای رسیدن به منطقه حرکت کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این، پرسنل جستجو و نجات کوهنوردان ما متشکل از ۱۵ نفر از آنکارا، دیاربکر و قونیه در حالت آماده باش هستند. تحولات را دنبال می‌کنیم

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در ساعت 10:30 به وقت محلی اعلام كرد که دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.

وی افزود: هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

او تأکید کرد: ۳۰ درصد نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.

فرمانده کل سپاه ایران به محل سانحه رفت

فرمانده کل سپاه ایران و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی موضوع، دستورات را برای تسریع در جست‌وجو صادر کند.

هم اکنون نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.‌

جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در پی حادثه بالگرد رئیسی

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از سفیر ایران در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بامداد دوشنبه ضمن اعلام این خبر، درباره جزئیات این جلسه به ایرنا گفت: آقای پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته،‌ اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتم.

کاظم جلالی افزود:‌ در این جلسه که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری،‌ ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.

سفیر ایران در مسکو گفت: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.

به گفته وی، پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتما پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد ما آمادگی داریم انجام دهیم.

به گفته وی، رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با ۵۰ نفر از بهترین نیروهای ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند.

جلالی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که این دو هواپیما که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.

به گفته وی، علاوه بر این، دو فروند بالگرد روسیه نیز آماده هستند صبح روز دوشنبه از ارمنستان برای کمک به عملیات امداد بپیوندند که این بالگردها با توانمندی بسیار بالا، قادر به امدادرسانی خواهند بود.

سفیر ایران در مسکو گفت: ‌رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه از من جزئیات حادثه را جویا شد و اینکه آیا سیگنالی از بالگرد حادثه دیده دریافت می‌شود که من هم شرایط محیطی، مه آلود بودن و وضعیت نامساعد جوی را تشریح کردم.

آخرین گزارش‌ها از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران

عملیات جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور ایران از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد گسترش یافت.

خبرنگار خبرگزاری ایرانی تسنیم از منطقه حادثه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت که: با افزایش تیم های امدادی، مردمی، بسیجیان و نیروهای مسلح در منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات جست وجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد گسترش یافت.

وی افزود: هم‌اکنون نیروهای جدید امدادی استان‌های معین آذربایجان شرقی به منطقه گسیل شده‌اند تا در روند عملیات جستجو توقفی ایجاد نشود و نیروهای تازه نفس به محل های مورد نظر منتقل شده‌اند.

خبرنگار تسنیم تصریح کرد: از طرفی بسیاری از نیروهای بومی و کسانی که آشنایی کاملی به جنگل های ارسباران دارند خود را به منطقه رسانده‌اند تا در کنار نیروهای امدادی بتوانند عملیات جستجو را سرعت ببخشند.

وی توضیح داد: برخی وزرا، معانین رئیس جمهور، فرماندهان ارشد سپاه، ارتش و فراجا در منطقه حضور دارند و ضمن رصد کامل اوضاع، در جلسات مختلف و پی در پی ضمن بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی، راهکارهای جدیدی برای تسریع در عملیات ارائه می‌دهند.

خبرنگار این خبرگزاری بیان کرد: با وجود گذشت ۱۲ ساعت از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، هیچ کدام از مقامات لشکری و کشوری حاضر در منطقه آرام و قرار نداشته و مدام پیگیر وضعیت رئیس جمهور هستند.

بنا به گفته او: هم ‌اکنون سرمای هوا به منفی صفر درجه رسیده و فشار مضاعفی را بر نیروهای امدادی تحمیل کرده اما هیچگونه توقفی در عملیات جستجو صورت نگرفته و عملیات با شدت بیشتر ادامه دارد.

این خبر به روز می شود…

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا