سیاسی

تاکید فرمانده جدید ناتو در عراق بر تداوم حمایت از بغداد

فرمانده جدید ناتو در عراق در دیدار رئیس جمهور این کشور، بر اهتمام خود برای ادامه راه ناتو در حمایت از عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه میزبان خوزه آنتونیو، فرمانده سابق ناتو در عراق و کاس شیرورز، فرمانده جدید ناتو در عراق بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق آمادگی و توانایی مقابله با چالش های امنیتی را دارند.

وی اشاره کرد که همه نیروهای امنیتی عراق به صورت فعال به ماموریت خود برای تعقیب بقایای تروریسم و تثبیت امنیت و ثبات و تضمین امنیت شهروندان ادامه می دهند.

رئیس جمهور عراق به اهمیت شراکت استراتژیک با ناتو و همکاری دوجانبه از طریق ارائه مشورت و مشارکت در ایجاد و توسعه توانایی های نظامی و رزمی نیروهای امنیتی عراق اشاره کرد.

رشید با اشاره به اینکه روابط عراق در سطح منطقه ای و بین المللی در حال توسعه است، بر اهتمام به تداوم و تقویت آن و تحکیم امنیت و صلح تاکید کرد.

وی بیان کرد که طی دوره اخیر، بسیاری از هیئت ها به عراق سفر کردند و این مساله نشان دهنده بازگشت عراق به جایگاه بین المللی و نقش محوری آن در تقریب دیدگاه ها میان کشورهای برادر و دوست است.

رئیس جمهور عراق، نقش ناتو در حمایت از نیروهای امنیتی عراق از طریق آموزش و توانمندسازی را تحسین و از فرمانده سابق ناتو تقدیر کرد.

رشید ضمن خوشامدگویی به فرمانده جدید ناتو در عراق، برای او آرزوی موفقیت کرد.

از طرفی دیگر فرمانده سابق ناتو، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت در عراق در کنار نیروهای امنیتی این کشور، پیشرفت دستگاه های امنیتی عراق و افزایش توانایی های آنها را تحسین کرد.

وی بر اهتمام ناتو بر حمایت از عراق در تلاش هایش برای مبارزه با تروریسم و تحقق صلح و برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

فرمانده جدید ناتو نسبت به فعالیت در عراق ابراز افتخار و بر اهتمام خود برای ادامه راه ناتو در حمایت از عراق تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا