سیاسی

سی ان ان:
دادگاه کیفری به دنبال محاکمه مقامات رژیم صهیونیستی و حماس

دادگاه کیفری بین المللی در حال تلاش برای صدور حکم بازداشت علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی از سران حماس است.

میدل ایست نیوز: کریم خان دادستان دادگاه کیفری بین المللی تصریح کرد که این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت علیه یحیی سنوار از رهبران جنبش حماس در غزه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در ارتباط با حملات هفتم اکتبر و پس از آن است.

به گزارش سی ان ان، کریم خان تصریح کرد دادگاه کیفری بین‌المللی همچنین به دنبال صدور حکم بازداشت علیه یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و یکی دیگر از فرماندهان حماس به نام محمد دیاب ابراهیم المصری، معروف به محمد الضیف، فرمانده گردان‌های قسام و همچنین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس است.

این منبع افزود: این برای نخستین بار است که دادگاه کیفری بین‌المللی بالاترین مقام رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از متحدان اصلی امریکا هدف قرار می دهد و دستور بازداشت سیاستمداران این رژیم را صادر می کند.

با این تصمیم نام نتانیاهو نیز در کنار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار می گیرد که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت او را در رابطه با جنگ مسکو علیه اوکراین صادر کرده است.

در همین حال، هیئتی از قضات این دادگاه درخواست کریم خان را برای صدور حکم بازداشت بررسی خواهند کرد.

این مقام بین المللی خاطر نشان کرد، اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت شامل نسل کشی، گرسنه نگه داشتن فلسطینیان و استفاده ابزاری از آن به عنوان روش جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه، و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در درگیری‌ها خواهد بود.

گفتنی است هنگامی که ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دادستان دیوان بین‌المللی کیفری درصدد بازداشت نتانیاهو است، منتشر شد نخست وزیر این رژیم تاکید کرد هر گونه حکم دستگیری دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقامات ارشد دولتی و نظامی اسرائیل به منزله یک توهین بزرگ با ابعاد تاریخی است زیرا تل آویو خود یک سیستم حقوقی مستقل دارد که در آن تمام موارد نقض قانون به طور کامل بررسی می‌شود.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا