سیاسی

بایدن: اسرائیل مرتکب کشتار دسته‌جمعی نشده است

رئیس جمهور امریکا با دفاع قاطع از رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم در حمله به نوار غزه مرتکب جنایت کشتار دسته‌جمعی نشده است.

میدل ایست نیوز: جو بایدن رئیس جمهور امریکا با دفاع قاطع از رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم در حمله به نوار غزه مرتکب جنایت کشتار دسته‌جمعی نشده است.

به گزارش «الجزیره» بایدن در سخنانی به مناسبت ماه میراث یهودیان امریکایی، در کاخ سفید گفت: «آنچه در غزه می‌گذرد کشتار دسته‌جمعی نیست، ما این حرف را قبول نداریم».

وی تأکید کرد که اعتقاد دارد که اسرائیل از حمله 7 اکتبر تاکنون «قربانی» بوده است و افزود که حمایت امریکا از امنیت اسرائیل خلل‌ناپذیر است.

رئیس جمهور امریکا ادامه داد که کشورش «در تلاش برای پایان دادن به کار یحیی السنوار» در کنار رژیم صهیونیستی می‌ایستد و افزود: «می‌خواهیم که حماس شکست بخورد و برای تحقق این هدف با اسرائیل همکاری می‌کنیم».

وی درباره وضعیت اسیران اسرائیلی در دست حماس گفت: «آنها را به خانه‌هایشان بازمی‌گردانیم، آنها را به خانه‌هایشان بازمی‌گردانیم، هرقدر می‌خواهد دشوار باشد».

در عین حال، بایدن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

وی بار دیگر مطالبه دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی برای صدور احکام بازداشت برای نخست‌وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا