سیاسی

وزارت خارجه قطر: دوحه به میانجیگری بین تل آویو و حماس ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که کشورش به میانجیگری غیر مستقیم بین تل آویو و حماس، ادامه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که کشورش به میانجیگری بین «اسرائیل» و جنبش مقاومت اسلامی «حماس»، ادامه خواهد داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، الانصاری در کنفرانس مطبوعاتی امروز سه شنبه (21 مه) اعلام کرد که بن بست فعلی مذاکرات، مانع نمی‌شود که دوحه به ارتباط با طرف‌های ذی‌ربط ادامه دهد و چیزی به نام بن بست در مذاکرات غزه وجود ندارد.

وی در ادامه جامعه جهانی را به پاسخگو کردن عاملان حمله به غیرنظامیان تشویق و تاکید کرد که قطر در سیستم دادگاه کیفری بین‌المللی دخالتی ندارد و پیش بینی نمی‌کند که دادگاه درباره درخواست دادستان چه تصمیمی خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در این باره گفت قطر در اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی دخالتی ندارد ولی ما به نقش خود در جامعه جهانی پایبند هستیم.

الانصاری گفت که اظهار نظر درباره تصمیم دادستان هنوز زود است و ما از رویکرد کلی پاسخگو کردن همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد که بستن گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه توسط اسرائیل فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند و جایگزینی برای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی زمینی در برابر کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که هرگونه تشدید در رفح غیر قابل قبول است و مستقیماً به توسعه دامنه خشونت کمک می‌کند.

الانصاری در ادامه از جامعه جهانی خواستار شد تا برای تامین حفاظت از کاروان‌های کمک‌ها اقدام کند و مسئولیت خود برای مقابله با تمام جنایت‌های غزه به طور جداگانه متحمل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد که قانون بین‌المللی در کرانه باختری به طور واضح نقض می‌شود و قطر خواستار توقف این نقض‌ها است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا