سیاسی

تاکید رئیس امارات بر اولویت حفظ جان غیرنظامیان نوار غزه

رئیس امارات در گفت‌وگو با رئیس شورای اروپا بر اولویت حفظ جان غیرنظامیان و تشدید تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش بس فوری در غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات و شارل میشل رئیس شورای اروپا، درباره آخرین تحولات اوضاع خطرناک خاورمیانه و تلاش‌های انجام شده برای بحران انسانی روز افزون در غزه و تلاش برای آتش‌بس فوری در نوار غزه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام)، بن زاید و میشل در گفت‌وگوی تلفنی حوزه‌های مختلف همکاری میان امارات و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و امکان تقویت همکاری را که به منافع مشترک دو طرف کمک می‌کند، بررسی کردند.

درباره درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی، رئیس امارات بر ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای پرداختن به مسیر صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس راه حل دو کشوری که موجب حفظ امنیت منطقه و ثبات آن می‌شود تاکید کرد.

بن زاید در ادامه به اهتمام امارات به همکاری با همه طرف‌ها از جمله اتحادیه اروپا برای تقویت پاسخگویی به اوضاع انسانی روزافزون در نوار غزه و تضمین ورود کمک‌های کافی و پایدار به ساکنان آن اشاره کرد.

وی همچنین بر اولویت حفظ جان غیرنظامیان و تشدید تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش بس فوری در غزه در راستای جلوگیری از توسعه دامنه درگیری در منطقه که تهدید کننده امنیت و ثبات آن است تاکید کرد.

رئیس امارات در ادامه از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی انسان دوستانه با هدف ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه قدردانی کرد.

از طرفی دیگر رئیس شورای اتحادیه اروپا، نقش امارات در ارائه کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه را ستود.

میشل همچنین بر اهتمام مستمر شورای اروپا به همکاری با امارات در این زمینه برای تقویت تلاش‌های انسان دوستانه در نوار تاکید کرد.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا