سیاسی

ورود اولین گروه از مجروحان فلسطینی به عراق برای درمان

وزارت بهداشت عراق خبر داد که اولین گروه از مجروحان فلسطینی برای طی مراحل درمان وارد کشور شدند.

میدل ایست نیوز: اولین گروه از مجروحان جنگ غزه از جمله بیماران صعب العلاج برای درمان وارد عراق شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هانی العقابی معاون وزیر بهداشت عراق اعلام کرد که با دستور محمد شیاع السودانی نخست وزیر و نظارت صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق، روز گذشته گروهی 27 نفره از مجروحان فلسطینی که برخی از این افراد دارای بیماری صعب العلاج هستند، وارد عراق شدند.

العقابی خاطر نشان کرد که این اولین گروه از مجروحان فلسطینی هستند که برای انجام مراحل درمان وارد عراق شدند که شامل کودکان، زنان، سالخوردگان است که با همراهانشان، شمارشان به 42 نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت که شدت زخم تعدادی از این مجروحان  زیاد است و در حالت وخیم قرار دارد و تمام مجروحان برای مراحل درمان به «مدینه الطب» در استان بغداد منتقل خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت عراق افزود که وزارتخانه متبوعش در راستای انجام دستورات السودانی مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و غذایی به ملت فلسطین، تمام اقدامات لازم برای انتقال و استقبال از زخمی‌ها را انجام داده و تمامی کادر پزشکی مورد نیاز فراهم شده است.

العقابی ضمن اشاره به انتقال مجروحان با هواپیمایی دارای کادر پزشکی متخصص عراقی، خاطر نشان کرد که این آخرین گروه از مجروحان فلسطینی نخواهد بود و این روند ادامه دارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا