سیاسی

مذاکرات بایدن و السیسی درباره نحوه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه

روسای جمهور مصر و امریکا درباره تحویل کمک‌های انسان‌دوستانه به سازمان ملل در گذرگاه کرم ابوسالم به طور موقت، راه‌اندازی مجدد مرز رفح توافق کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر، بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌ها و میانجیگری‌های فشرده و پایدار مصر برای دستیابی به آتش بس و توافق برای آتش بس انسان‌دوستانه در نوار غزه قدردانی و تشکر کرد.

دو طرف در ادامه بر ضرورت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای موفقیت روند مذاکرات و دستیابی به پیشرفت که به رنج انسانی طولانی ملت فلسطین پایان دهد، تاکید کردند.

روسای جمهور مصر و امریکا همچنین درباره وضعیت انسانی دشوار فلسطینی‌ها و کمبود وسایل زندگی در نوار غزه و عدم وجود سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها گفت‌وگو کردند و در این باره بر سر ارسال کمک‌های انسان دوستانه و سوخت و تحویل آن به سازمان ملل در گذرگاه کرم ابو سالم به طور موقت، تا زمان دستیابی به سازوکار قانونی در راستای راه‌اندازی مجدد بخش فلسطینی گذرگاه رفح توافق کردند.

السیسی و بایدن در ادامه بر ضرورت ادغام تلاش‌های گوناگون برای اجرای راه حل دو کشوری بر اساس قطع نامه‌های مشروع بین‌المللی و مخالفت با تمام تلاش‌ها برای کوچاندن فلسطینی‌ها به خارج از سرزمین‌هایشان و حمایت از تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید و گسترش درگیری تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا