اقتصادی

برنامه‌ریزی امارات برای تولید 5 میلیون بشکه نفت در روز

امارات متحده عربی برای تولید روزانه 5 میلیون بشکه نفت تا پایان سال 2025 برنامه‌ریزی می‌کند.

میدل ایست نیوز: شرکت ملی نفت ابوظبی (آدنوک) اعلام کرد احتمالاً تا پایان سال آینده 2025 یا اوایل سال 2026 یعنی بیش از یک سال زودتر از موعدی که شرکت تعیین کرده است، به هدف خود برای تولید 5 میلیون بشکه در روز دست خواهد یافت.

به گزارش الخلیج آنلاین، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد سازمان کشورهای صادرکننده نفت و همپیمانان آنها برای بحث در خصوص سهمیه‌های تولید جدید در اواخر سال جاری در حالی تشکیل جلسه خواهند داد که به نظر می رسد ظرفیت تولید بالاتر، یک عامل بالقوه برای اختلاف نظرها باشد.

این منبع افزود: اوپک و شرکای آن برای حمایت از بازار و افزایش قیمت‌ها، سال‌هاست که تولید نفت را محدود کرده اند در حالی که امارات متحده عربی قصد دارد در صورت افزایش ظرفیت تولیدات خود نسبت به سال گذشته، از سهمیه ذخیره خود استفاده کند.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، با شرکای خود برای افزایش حفاری چاه‌های جدید در میادین نفتی و اتصال سایت‌های تولید به کارخانه‌های فرآوری کنونی و به منظور استخراج نفت بیشتر تلاش می کند. این شرکت 150 میلیارد دلار به منظور تسریع در افزایش ظرفیت تولید نفت و بهره برداری بهینه در نظر گرفته است.

گفتنی است اقتصاد امارات در میان کشورهای شورای همکاری متنوع‌ترین اقتصاد است و این کشور با کمترین فشارها برای بالا نگه داشتن قیمت نفت مواجه خواهد بود.  اگرچه قیمت نفت خام برای این کشور همچنان ضروری است اما ابوظبی در حال حاضر دو سوم ظرفیت خود، نفت تولید می کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا