سیاسی

بلینکن در تماس با گانتس: بایدن مخالف گسترش عملیات در رفح است

وزیر خارجه امریکا بر مخالفت رئیس جمهور این کشور با گسترش حمله نظامی رژیم صهیونیستی به رفح تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه امریکا بار دیگر در تماس تلفنی با یکی از وزرای رژیم صهیونیستی بر مخالفت رئیس جمهور کشورش با گسترش عملیات نظامی در رفح تاکید کرد.

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی با بنی گانتس، وزیر شورای جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد موضع جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، بر مخالفت با عملیات نظامی گسترده تل آویو در شهر رفح در جنوب نوار غزه مبتنی است.

وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد آنتونی بلینکن همچنین درباره اهمیت پایان مذاکرات بین مصر و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای بازگشایی گذرگاه رفح در اسرع وقت بحث و رایزنی کرد.

الجزیره نوشت تاکید بلینکن بر موضع مخالف بایدن با گسترش تهاجم نظامی به رفح در حالی صورت می‌گیرد که دیوان بین‌المللی دادگستری پس از بررسی درخواست آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از یک دادخواست جامع در خصوص متهم بودن رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه طی حکمی خواستار توقف کامل حمله به رفح شد.

این موضع‌گیری همچنین زمانی بیان می‌شود که گفتگو‌ها برای احیای تلاش‌های صلح در پاریس پایتخت فرانسه در حال انجام است و ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) رایزنی‌هایی را در فرانسه انجام خواهد داد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا