سیاسی

توافق ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه‌ها

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای از توافق این کشور با جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و خارطوم خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه سودان امروز شنبه در بیانیه‌ای از توافق این کشور با جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و خارطوم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه سودان در این بیانیه اعلام کرد «حسین عوض» وزیر امور خارجه این کشور که برای شرکت در مراسم تشییع شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان او به تهران سفر کرده است، ظهر شنبه با «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، حسین عوض در جریان این دیدار، شهادت شهدای خدمت در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت و بر همبستگی کشورش با ایران در این ضایعه بزرگ تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است که دو طرف در جریان این دیدار درباره راه‌های توسعه روابط میان سودان و ایران در تمامی زمینه‌ها رایزنی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه سودان همچنین آمده است: دو طرف توافق کردند که با تسریع در تکمیل روند بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، به پیشبرد سریع روابط فی‌مابین به بالاترین سطوح کمک کنند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا