اجتماعیسیاسی

بیش از 500 مورد آتش‌سوزی در اربیل طی 5 ماه اخیر

آتش‌سوزی‌ها در مرکز اقلیم کردستان عراق طی پنج ماه اخیر به بیش از 500 مورد رسیده است.

میدل ایست نیوز: حوادث آتش‌سوزی در اربیل از حالت عادی خارج شده و به بحران تبدیل شده است. فقط در عرض یک روز دو حادثه آتش سوزی در این استان رخ داده که منجر به سوختن و زخمی شدن شماری از شهروندان شده است. آتش‌سوزی‌های اربیل طی پنج ماه اخیر به بیش از 500 مورد می رسد.

به گزارش کردپرس، حوادث زنجیره‌ای آتش‌سوزی‌های اربیل همچنان ادامه دارد و ظرف 5 ماه بیش از 500 آتش سوزی از انواع مختلف در اربیل رخ داده است.

دو آتش‌سوزی اخیر با فاصله چند ساعت در یک کارخانه گاز و چهار انبار مواد شوینده و لوازم نظافتی رخ داد و در پی آن هر چهار انبار و اجناس داخل آنها در آتش سوختند و تا بیش از چهار ساعت آتش این انبارها مهار نمی‌شد و منجر به سوختن سه شهروند و اعزام دو کارمند امداد و نجات به بیمارستان شد.

برخی از آتش‌سوزی‌ها به دلیل از کار افتادن سیستم اطفای حریق از کنترل خارج می شوند و گاهی به دلیل دوری از ایستگاه‌های آتش نشانی، آتش دیر مهار می‌شود و در نتیجه میزان خسارت افزایش می‌یابد.

از نظر علمی ۱۸ علت آتش سوزی از جمله اتصالی سیم برق و کیفیت مصالح وجود دارد، اما آتش سوزی‌های اوایل سال جاری در اربیل شبهات زیادی را در بین شهروندان ایجاد کرده است و اکثر مغازه‌داران با دیده تردید به این حوادث نگاه می‌کنند.

علیرغم اینکه آتش سوزی‌ها تاکنون خسارات مادی زیادی به بار آورده است، دولت اقلیم کردستان هیچ خسارتی به کاسبان و مغازه‌داران پرداخت نمی‌کند.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا