سیاسی

تاکید رشید بر تداوم همکاری عراق با یونامی برای مقابله با چالش‌های کشور

رئیس جمهور عراق در آخرین دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، بر تداوم همکاری بغداد و یونامی برای مقابله با چالش‌های مختلف، تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در کاخ بغداد به مناسب پایان مأموریت جنین پلاسخرت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، از وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید در این دیدار از حمایت‌های پلاسخرت و سازمان ملل از عراق در تمامی حوزه‌ها به ویژه کمک به آوارگان و طرح‌های حمایت از زنان و کودکان قدردانی کرد.

وی بر تداوم همکاری عراق با یونامی در راستای مقابله با چالش‌ها زیست محیطی، آب و هوایی، بهداشتی و آموزشی که فراهم کننده زندگی شرافتمندانه برای همه عراقی است، تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین به اهمیت تقویت روابط و توسعه همکاری با سازمان ملل و ضرورت توسعه فعالیت‌های نهادهای وابسته به سازمان ملل در عراق که موجب تحکیم پایه‌های دموکراسی می‌شود و اصول حقوق بشر را تضمین می‌کند، اشاره کرد.

رشید خاطرنشان کرد که اوضاع و پیشرفت عراق پس از پیروزی در مقابل تروریسم و تقویت همزیستی مسالمت آمیز مدنی با تمامی طیف‌ها رو به بهتر شدن است.

از طرفی دیگر پلاسخرت به اهتمام مستمر سازمان ملل به تقویت تمامی تلاش‌ها در راستای مقابله با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی و تقویت صلح مدنی در عراق اشاره کرد.

وی در آخر از حمایت‌های رئیس جمهور عراق در مدت زمان فعالیت خود در بغداد تشکر و قدردانی کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا