اجتماعیسیاسی

تصویب ایجاد یک گذرگاه دریایی جدید میان عراق و ایران برای تردد زائران اربعین

وزیر کشور عراق گفت که نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با افزودن یک گذرگاه مرزی دریایی جدید از شهر خرمشهر به بندر ابو فلوس در بصره برای زائران اربعین موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: نشست کمیته عالی امنیتی تامین امنیت زیارت اربعین به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق برگزار شد.

به گزارش الفرات نیوز، در این نشست که با حضور شماری از فرماندهان و اعضای کمیته خدماتی و امنیتی برگزار شد، حاضران، تدارکات جاری برای تامین امنیت زیارت اربعین امام حسین (ع) را بررسی کردند.

وزیر کشور عراق بر اهمیت بسزای این زیارت تاکید کرد و گفت که این تجمع میلیونی است به ویژه با توجه به اینکه از داخل کشور و خارج از آن در این زیارت شرکت می‌کنند.

الشمری اشاره کرد که اربعین یکی از مهم‌ترین زیارت‌ها در جهان اسلام به شمار می‌رود و به طور قابل توجهی پیگیری می‌شود.

وزیر کشور عراق بیان کرد که شمار زائران خارجی وارد شده به کشور در سال گذشته به حدود ۵ میلیون نفر رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد که این امر نیازمند آمادگی بیشتر از اکنون برای موفقیت در برگزاری این مناسبت جاودانه و تلاش برای تامین همه الزامات امنیتی، خدماتی و گذرگاه‌های زمینی است.

الشمری تاکید کرد که از مهم‌ترین مشکلاتی که طی این زیارت رخ می‌دهد، سوانح رانندگی است که باید طرحی حساب شده برای آن وضع شود.

وزیر کشور عراق به مدیرکل راهنمایی و رانندگی عراق دستور داد راه حل‌های لازم را در این خصوص وضع و امنیت راه‌های منتهی به شهر کربلا و سایر شهرهای مقدس را تامین کند.

الشمری گفت که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با افزودن یک گذرگاه مرزی دریایی جدید از شهر خرمشهر به بندر ابو فلوس در بصره موافقت کرد تا گذرگاهی برای زائران از آب‌های منطقه باشد.

وزیر کشور عراق بر اهمیت تشدید تلاش‌ها و ارائه بهترین خدمات به همه زائران به گونه‌ای که شایسته آن‌ها باشد از طریق ایجاد برنامه کاری مشترک با توجه به اینکه کشور از همه گذرگاه‌ها میزبان زائران است تاکید کرد و گفت که باید همه امکانات برای این زیارت مبارک به کار گرفته شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا