سیاسی

درخواست المندلاوی برای فعال کردن دیپلماسی پارلمانی میان کشورهای عربی

نائب رئیس پارلمان عراق در سی و ششمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب، خواستار فعال کردن دیپلماسی پارلمانی مشترک با هماهنگی نهادهای پارلمانی منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حمایت از مسائل کشورهای عربی شد.

میدل ایست نیوز: محسن مندلاوی نائب رئیس پارلمان عراق، در سی و ششمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب سخنرانی کرد.

به گزارش «الفرات نیوز»، المندلاوی در این کنفرانس گفت که ما در زمان ریاست عراق در اتحادیه بین المجالس عرب به برگزاری دو کنفرانس عمومی، چهار نشست اجرایی و بازگرداندن سوریه به آغوش کشورهای عربی کمک کردیم.

وی افزود که ما به عنوان رئیس اتحادیه بین المجالس عرب بن‌دهای اضطراری پارلمان بین‌المللی با عنوان «جرم انگاری اهانت به ادیان»، توقف جنگ و نقض‌های حقوق بشر در غزه را وضع کردیم.

نائب رئیس پارلمان عراق در ادامه خواستار فعال کردن دیپلماسی پارلمانی مشترک برای پارلمان‌های اتحادیه با هماهنگی نهادهای پارلمانی منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حمایت از مسائل کشورهای عربی شد.

المندلاوی همچنین خواستار حمایت از دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی در درخواست صدور حکم دستگیری علیه سران رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد که این امر سازمان بین‌المللی را به ارزش‌های انسانی و عدالت باز می‌گرداند.

وی همچنین تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین را ستود و از اعضای دائم شورای امنیت خواستار تسریع در امر به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تحقق آرمان‌های فلسطینی‌ها شد.

نائب رئیس پارلمان عراق ادامه داد که ما با استواری نیروهای مقاومت و آزادگان، شاهد آزادی و برپایی دولت فلسطین در سراسر اراضی آن خواهیم بود.

المندلاوی بیان کرد که رژیم صهیونیستی با جنایت‌های کشتار دسته جمعی، گرسنگی و کوچاندن اجباری در بند خواهد ماند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا