سیاسی

دیدار خداحافظی پلاسخرت با نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق اعلام کرد که درخواست پایان دادن به ماموریت یونامی به موجب ثبات سیاسی و امنیتی و پیشرفت در عراق اتخاذ شده است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه (26 مه) به مناسبت اتمام مأموریت جنین هنیس پلاسخرت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، از وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی در این دیدار از این مسئول سازمان ملل برای تلاش‌های وی در عراق قدردانی کرد.

وی بیان کرد که درخواست پایان دادن به ماموریت یونامی بنا بر ثبات سیاسی و امنیتی و پیشرفت در چندین زمینه که عراق شاهد آن است، اتخاذ شده است.

نخست وزیر عراق همچنین به استمرار دولت عراق در همکاری با آژانس‌های بین‌المللی وابسته به سازمان ملل که با برنامه‌های دولت و اهداف آن در توسعه و تمامی سطوح و زمینه‌ها به ویژه پیشرفت صورت گرفته در زمینه‌های اصلاحات اقتصادی و ایجاد زیرساخت و ارتقای توانمندی‌های بخش‌های مختلف دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح کشور متناسب باشد، اشاره کرد.

از طرفی دیگر پلاسخرت اقدامات مهم و ابتکار‌های عدیده‌ای که عراق طی 18 ماه اخیر به ویژه در زمینه‌های ارائه خدمات، ایجاد زیرساخت، سرمایه گذاری، برنامه‌های کاهش آثار منفی زیست محیطی و کاهش وابستگی به سوخت‌های وارداتی اتخاذ شده را ستود.

پلاسخرت هفته گذشته آخرین گزارش خود را به شورای امنیت ارائه کرد. با پایان مأموریت وی در عراق، دبیرکل سازمان ملل این دیپلمات هلندی را به عنوان نماینده ویژه خود در لبنان منصوب کرده است.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا