خبر اولسیاسی

سخنگوی کتائب القسام خبر داد:
کشته و زخمی و اسیر شدن چند سرباز رژیم صهیونیستی در عملیاتی در جبالیا

سخنگوی نظامی کتائب عزالدین القسام خبر داد که رزمندگانش در یک عملیات ترکیبی شماری از نیروهای رژیم صهیونیستی را کشته و زخمی و اسیر کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: ابوعبیده سخنگوی نظامی کتائب عزالدین القسام خبر داد که رزمندگانش در یک عملیات ترکیبی شماری از نیروهای رژیم صهیونیستی را کشته و زخمی و اسیر کرده‌اند.

به گزارش «الجزیره»، ابوعبیده در یک پیام ویدئویی که بامداد امروز منتشر شد، تأکید کرد که رزمندگان القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، نیروهای رژیم صهیونیستی را در یک تونل زیرزمینی در جبالیا در کمین انداختند و با آنان به صورت مستقیم درگیر شدند.

وی گفت که حمله نیروهای القسام با بمب و با کمک نیروهای پشتیبانی انجام شد که به محض وقوع درگیری خود را به منطقه رساندند و پس از منفجر کردن تونل از منطقه خارج شدند.

ابوعبیده افزود که در این عملیات همه نیروهای اسرائیلی که در درگیری حضور داشتند کشته یا زخمی یا اسیر شدند و همه سلاح‌های آنان نیز به دست نیروهای القسام افتاد.

وی ادامه داد که در دو هفته گذشته، نیروهای القسام ده‌ها عملیات علیه نیروهای اشغالگر در رفح و بیت حانون انجام داده‌اند و افزود که ارتش اشغالگر بیرون آوردن بقایای اجساد افرادش را یک دستاورد نظامی و اخلاقی به شمار می‌آورد.

سخنگوی نیروهای القسام گفت که دولت اشغالگر از یک شکست به شکست دیگر منتقل می‌شود و افزود که دولت اشغالگر به «سیاست انتقام‌گیری کور و پوچ و ویرانگر» ادامه می‌دهد و نیروهای القسام هم به آنان درس لازم را در میدان جنگ می‌دهند.

پس از انتشار سخنان ابوعبیده، کتائب القسام یک فیلم منتشر کرد که در آن جسد یک سرباز صهیونیست و مقداری از تجهیزات و سلاح دیده می‌شود.

با وجود این، ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به پیام ویدئویی ابوعبیده گفت: «هیچ نیروهای اسرائیلی ربوده نشده است».

از زمان حمله 7 اکتبر، این اولین بار است که کتائب القسام از به اسارت درآوردن سربازان اسرائیلی در غزه خبر می‌دهد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا