سیاسی

گفت‌وگوی مقامات پارلمانی عراق و قطر درباره «جاده توسعه»

نایب رئیس مجلس عراق در دیدار با رئیس مجلس قطر تأکید کرد که پروژه جاده توسعه نقطه تلاقی منافع کشورهای منطقه است.

میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی، نایب رئیس مجلس عراق، در دیدار با رئیس مجلس قطر تأکید کرد که پروژه جاده توسعه نقطه تلاقی منافع کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، المندلاوی که برای مشارکت در نشست بین‌المجالس عربی به الجزایر سفر کرده، شنبه شب با حسن الغانم رئیس مجلس شورای قطر دیدار و روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن را بررسی کرد.

المندلاوی در این دیدار تأکید کرد که عراق شاهد ثبات امنیتی بزرگ است که اجازه امضای توافقات و قراردادهای راهبردی مهم را فراهم کرده که یکی از آنها پروژه جاده توسعه است که می‌توان آن را نقطه تلاقی منافع کشورهای منطقه دانست.

وی از کشورهای عربی از جمله قطر خواست که در روند سرمایه‌گذاری که عراق شاهد آن است مشارکت کنند و افزود که مجلس عراق مصمم است که با حمایت از توافقات دولت با کشورهای دوست و برادر، از دولت حمایت کند.

المندلاوی همچنین بر اهمیت تقویت روابط پارلمانی دو کشور و فعال‌سازی کمیته روابط دوجانبه و اهمیت همکاری و هماهنگی میان اتاق‌های بازرگانی عراق و قطر تأکید کرد.

ماه گذشته و در سفر رئیس جمهور ترکیه به عراق، یادداشت تفاهم چهارجانبه میان عراق و ترکیه و قطر و امارات برای اجرای پروژه «جاده توسعه» امضا شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا