سیاسی

یورش شهرک‌نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی

همزمان با ادامه منع رفت و آمد در خیابان‌های منطقه «شیخ جراح» در قدس اشغالی، بیش از 100 شهرک‌نشین صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

میدل ایست نیوز: منابع رسمی فلسطین امروز یکشنبه (26 مه)، از یورش 145 شهرک‌نشین صهیونیستی به مسجد الاقصی خبر دادند.

به گزارش «آناتولی»، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، اعلام کرد که 115 شهرک‌نشین و 30 دانشجوی یهودی از سمت در غربی به مسجد الاقصی یورش بردند و در صحن‌های مسجد، گشت‌های تشنج زا و آیین تلمودی را اجرا کردند.

وفا افزود که پلیس رژیم صهیونیستی در ورودی قدس و مسجد الاقصی مستقر شده و از ورود برخی شهروندان ممانعت به عمل آورد که این موضع موجب کاهش شمار نمازگزارن شده است.

وفا یاد آور شد که منطقه شیخ جراح از صبح روز یکشنبه به طور کامل مسدود شده و از رفت و آمد در خیابان‌های منطقه، ممانعت به عمل آمده است.

گفتنی است از زمان آغاز جنگ ویران کننده در غزه، قدس تحت شرایط امنیتی شدید از جمله مستقر شدن نیروهای امنیتی، ساخت دیوارهای نظامی و محدودیت در دسترسی به مسجد الاقصی قرار دارد.

همزمان با جنگ در غزه، شهرک نشینان صهیونیستی دشمنی‌های خود علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس را تشدید کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در پی گسترش عملیات خود 518 فلسطینی را به شهادت رساند و حدود 5 هزار تن دیگر را زخمی و حدود 8 هزار و 875 نفر را بازداشت کرد.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی به نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت درباره آتش بس فوری و دستور‌های دیوان بین‌المللی دادگستری در اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از وقوع کشتار دسته جمعی، بهبود وضعیت انسانی در غزه که آخرین آن دستور توقف فوری عملیات نظامی در رفح بود، ادامه می‌دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا