سیاسی

در پی حمله به شعبه‌های رستوران KFC
دستور وزیر کشور عراق درباره برخورد قاطع با عاملان حمله به رستوران‌ها در بغداد

وزیر کشور عراق در بازدید از رستوران‌هایی که در بغداد توسط افراد ناشناس هدف حمله قرار گرفتند، تدابیر قاطعانه و سختگیرانه‌ای علیه مقصران امنیت در پایتخت اتخاذ کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر کشور عراق پس از هدف قرار گرفتن سه رستوران در بغداد پایتخت عراق تدابیر و اقدامات جدیدی اتخاذ کرد.

به گزارش الفرات، پس از حملاتی که به دو رستوران در خیابان فلسطین در بغداد پایتخت عراق و در منطقه الکراده در این شهر ظرف 48 ساعت گذشته صورت گرفت، عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق روز دوشنبه به اتفاق فرماندهی عملیات بغداد، معاون امور پلیس و تعدادی از فرماندهان و مدیران کل و افسران از این رستوران ها بازدید و بر بازگشایی آنها نظارت کرد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق،  نیروهای امنیتی توانستند تعدادی از مظنونان این جنایات را دستگیر کنند و با توجه به اطلاعات دقیق در خصوص بقیه عوامل این اقدامات غیرقانونی عملیات جستجو و بازرسی برای دستگیر کردن آنها ادامه دارد.

در همین حال الشمری وزیر کشور عراق رشته اقداماتی نظیر مجازات نیروهای مقصر در حفظ امنیت و برکناری یکی از فرماندهان امنیتی از منصب خویش و صدور حکم بازداشت او و تشکیل هیأت تحقیق و تفحص در این زمینه و ممانعت از  فعالیت برخی از نیروهای  گشتی پلیس فدرال و دستگاه اطلاعات به مدت یک ماه اتخاذ کرد.

در دو روز گذشته، شعبات رستوران بین المللی KFC شاهد انفجارهایی بود که آسیب‌هایی به ساختمان‌های آنها زد.

هیچ گروهی مسئولیت این حملات را نپذیرفته است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا