سیاسی

تقدیر السودانی از موضع اسپانیا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین

نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با همتای اسپانیایی خود از موضع اسپانیا و گام مهم آن در به رسمیت شناختن کشور فلسطین قدردانی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تلفنی با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت وگو کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی در این تماس، از موضع اسپانیا و گام مهم آن در به رسمیت شناختن کشور فلسطین قدردانی کرد.

السودانی ضمن تقدیر از اقدام دولت اسپانیا در پشتیبانی و حمایت از مسئله فلسطین، حملات به غیرنظامیان بی گناه در غزه را محکوم کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که این مواضع از سوی کشورهای بزرگ، تاثیر بسزایی در بازدارندگی حملات، جلوگیری از کشتار جمعی وحشیانه و بی وجدانی در قبال فلسطینیان و عدم احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه دارد.

السودانی مجددا به اهتمام عراق به گسترش امنیت و ثبات در منطقه و لزوم دور ماندن از دلایل گسترش درگیری اشاره کرد.

نخست وزیر عراق در گفت وگو با همتای اسپانیایی خود، تمایل عراق برای ایجاد شراکت استراتژیک با اسپانیا و مشارکت شرکت های متخصص در نهضت عمرانی و توسعه ای عراق و محیط جذاب آن برای سرمایه گذاری و پیشروی به سمت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف را ابراز کرد.

از طرفی دیگر سانچز مجددا از السودانی برای سفر به اسپانیا برای رایزنی بیشتر درخصوص پرونده های دوجانبه و برگزاری نشست های کمیته های مشترک در راستای تقویت شراکت و توسعه روابط فیمابین دعوت کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا