سیاسی

رسانه عبری:
رژیم صهیونیستی پیشنهاد رسمی خود برای آتش‌بس در غزه را به میانجیگران داد

رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حملات خود در رفح، پیشنهاد رسمی خود را در خصوص توافق با حماس به میانجی های مذاکرات صلح ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: بر اساس گزارش پایگاه عبری والا، رژیم اشغالگر صهیونیستی روز گذشته پیشنهاد رسمی، مکتوب و به‌روزرسانی شده خود را برای توافق با جنبش حماس به میانجی‌های قطری، مصری و امریکایی تحویل داده است.

به گزارش العربی الجدید، این پیشنهاد مکتوب و بسیار مفصل است و به شکل گسترده‌ای اصول کلی را مورد بررسی قرار داده و دیوید بارنیا رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) آن را در دیدار روز جمعه گذشته به محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، پیشنهادهای جدید و به روز شده رژیم صهیونیستی شامل آمادگی برای بررسی درخواست حماس جهت آتش بس پایدار در نوار غزه و همچنین آمادگی این رژیم برای نشادن دادن انعطاف بیشتر در خصوص «گروگان‌های» زنده‌ای خواهد بود که در مرحله بشردوستانه این طرح قرار است آزاد شوند.

بر اساس گزارش سایت والا، قرار است نخست وزیر قطر امروز پیشنهاد رژیم صهیونیستی را در اختیار نمایندگان جنبش حماس در دوحه پایتخت این کشور قرار دهد.

در همین ارتباط شبکه تلویزیونی «کان» نیز گزارش داد رژیم صهیونیستی امروز پیشنهاد خود را به میانجی‌های مذاکرات ارائه کرده است در حالی که تعدادی از مقامات خارجی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است تاکید کرده‌اند گسترش عملیات نظامی در رفح، مذاکرات را دشوارتر خواهد کرد.

منابع خبری اعلام کردند یکی از بندهای این توافق این است که هرگاه حماس پیشنهاد آزادی تعداد بیشتری از اسرای رژیم صهیونیستی را بدهد به تبع آن تعداد روزهای آتش بس و تعداد اسرای فلسطینی که در چارچوب این توافق و معامله آزاد خواهند شد، افزایش خواهند یافت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا