اقتصادیسیاسی

پس از 12 سال توقف،
نخستین پرواز شرکت هواپیمایی سوریه از فرودگاه دمشق به عربستان انجام شد

نخستین پرواز‌های حج از فرودگاه بین‌المللی دمشق به 4 فرودگاه عربستان از طریق شرکت هواپیمایی سوریه، پس از 12 سال توقف انجام شد.

میدل ایست نیوز: نخستین پرواز‌های حج از فرودگاه بین‌المللی دمشق به 4 فرودگاه عربستان از طریق شرکت هواپیمایی سوریه، پس از 12 سال توقف انجام شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، اولین پرواز شرکت هواپیمایی سوریه حامل 270 زائر خانه خدا، صبح امروز انجام شد و روزانه حدود سه تا 4 هواپیما برای انتقال حجاج سوری به مکه مکرمه پرواز می‌کنند.

باسم منصور مدیرکل شرکت هواپیمایی سوریه، گفت که صبح امروز اولین سفرهای حجاج از فرودگاه بین‌المللی دمشق به عربستان آغاز شد و سفرهای هوایی حجاج به بیت الله الحرام تا پایان 10 ژوئن ادامه خواهد داشت.

منصور افزود: هر هواپیما حامل حدود 300 زائر خواهد بود. این امر به این معنی است که شمار پرواز‌ها برای پوشش شمار زیادی از حجاج، زیاد خواهد بود و به طور میانگین به روزانه 3 تا 4 پرواز در روز می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد که بر اساس توافق جدید با عربستان، هواپیماهای سوریه با هدف تسهیل در انتقال مسافران و تقویت ارتباط موجود بن دو کشور، می‌توانند به طور مستقیم از فرودگاه بین‌المللی دمشق به تمام فرودگاه‌های عربستان (ریاض، جده، الخبر و الدمام) و بالعکس، پرواز کنند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا